کد خبر: 32185 A

واکنش فرزند دیوید بویی به تولید فیلمی درباره پدرش

واکنش فرزند دیوید بویی به تولید فیلمی درباره پدرش

فیلم زندگی‌ دیوید بویی در حالی ساخته می‌شود که تهیه‌کنندگان این فیلم اجازه استفاده از آثار این خواننده سرشناس را کسب نکرده‌اند.

ایران آرت: می‌شود بدون استفاده از ترانه‌های یک موسیقی‌دان، موزیکالی بر اساس زندگی‌اش ساخت؟ پس از موفقیت بزرگ و جهانی "راپسودی بوهمی" (براین سینگر؛ که اواخر فیلم‌برداری اخراج شد!) که به‌شدت (و به اعتقاد برخی بیش از حد) بر ترانه‌های کویین متکی است، این سؤال ارزش پرسیدن را دارد.

به گزارش هنر و تجربه، اما بر خلاف "راپسودی بوهمی" تهیه‌کنندگان فیلم زندگی‌نامه‌ای دیوید بویی با عنوان "استارداست" بر این باورند که موسیقی در درجه دوم اهمیت فیلمی درباره این موسیقی‌دان قرار دارد؛ و برای همین هم – به گفته دانکن جونز، پسر بویی – نتوانستند حقوق آثار او را به دست بیاورند. اما جنجال‌های پیرامون "استارداست" / Stardust که چند روزی است شروع شده، از اعلام خبر بازی جانی فلین و جِنا مالون در این فیلم کلید خورد که زندگی بویی در سال ۱۹۷۱ و خاستگاه پرسونای او زیگی استارداست را به تصویر می‌کشد.

اما جونز در جواب طرفداران کنجکاوی که در توییتر نظرش را درباره فیلم جویا شدند، نوشته است: "نمی‌گویم این فیلم ساخته نمی‌شود… فقط می‌توانم بگویم که هیچ‌یک از موسیقی‌های پدرم در این فیلم شنیده نخواهند شد… دیگر خودتان می‌دانید به تماشای چنین فیلم زندگی‌نامه‌ای بروید یا نه که ترانه‌های پدرم را ندارد و رضایت و تأیید خانواده‌اش را هم جلب نکرده است."

اما تهیه‌کنندگان هم چنین پاسخ دادند: "باید این موضوع را روشن کنیم که این فیلم یک اثر زندگی‌نامه‌ای نیست بلکه لحظه‌ای تاریخی را در زندگی بویی دنبال می‌کند و وابسته موسیقی او هم نیست؛ مثل "پسر هیچ‌کجا" که برای جان لِنِن ساخته شد یا "کنترل" برای گروه جوی دیویژِن…"

جان لنون موسیقی راک خواننده راک دیوید بویی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین