کد خبر: 3175 A

اولین گفت‌وگوی تام یورک پس از انتشار آلبوم جدید

اولین گفت‌وگوی تام یورک پس از انتشار آلبوم جدید

در شب کنسرت آمستردام یکی از تماشاچی‌ها در تمامی طول برنامه اسم این قطعه را فریاد می‌زد

ایران آرت: تام یورک خواننده گروه ردیوهد، برای اولین‌بار بعد از انتشار آلبوم «ا مون شپید پول» با مجله انگلیسی «کیو» مصاحبه کرد. ما بخش هایی از این مصاحبه را برای شما گزیده کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

یورک از واکنش مثبتی که به آلبوم اخیرشان شده غافلگیر شده است: «دقیقا واکنشی عکس این را انتظار می‌کشیدم. برای گروه احترام زیادی قائل‌ام. اما از کسی انتظار ندارم این‌طور باشد.» او از اینکه هواداران‌شان پس از آلبوم «د کینگ آو لمبز» مدت طولانی در انتظار بودند تعجب کرده بود. البته که تام در تمامی این سال‌ها پس از انتشار هر آلبوم بر این باور بوده است که کار دیگری ارائه نخواهد کرد، اما هر بار پس از چند سال با مجموعه‌ای جدید همگان را شگفت‌زده کرده است.

او اذعان می‌کند که قطعه «دی دریمینگ» آهنگ مورد علاقه او در این آلبوم است و اینکه در مرحله ضبط جزو اولین قطعاتی بود که به‌طور کامل تمام شد: «در این قطعه از ابتدا همه چیز سر جای خودش بود و زمانی که به پایان اجرا رسیدیم درست همانی بود که می‌خواستیم.»

در ادامه او درباره اجرای آهنگ مشهور و پرطرفدار «کریپ» در آخرین اجرای زنده‌شان این‌طور گفت: «در واقع ایده اجرای ان قطعه زمانی شکل گرفت که در شب کنسرت آمستردام یکی از تماشاچی‌ها در تمامی طول برنامه اسم این قطعه را فریاد می‌زد و از ما می‌خواست آن را بنوازیم. باید بگویم با نواختن این قطعه آتشی را در میان جمعیت روشن کردیم که البته ایده خیلی خوبی نبود. پس از این اجرا تصمیم گرفتیم آن را تنها بعد از اتمام هر کنسرت، زمانی که شرکت‌کنندگان اجرای مجدد آهنگ‌ها را درخواست می‌کنند، بنوازیم. این گونه بود که «کریپ» به اجراها بازگشت. قطعه «نو سورپرایزز» نیز ناگهان به فهرست آهنگ‌ها برای اجرای زنده اضافه شد. باید می‌فهمیدیم آیا زمان اجرای آن فرا رسیده است یا نه. هر آهنگ باید به مرحله‌ای برسد که احساس کنیم زمان اجرایش فرا رسیده است یا نه. حتی یک بار هم آن را در تمامی طول اجرای تور «د کینگ آو لمبز» اجرا نکرده بودیم؛ زیرا فضا و ترانه این قطعه بسیار غمگین و سیاه است. اگر می‌خواستیم آن را بنوازیم باید به آهسته‌ترین شکل ممکن اجرایش می‌کردیم. در حقیقت زمانی خوب می‌شد که به معنی دقیق کلمه، عادی و لطیف نواخته شود.»

ردیوهد تام یورک موسیقی راک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین