کد خبر: 30039 A

ارکستر کردستانی مخاطبان را غافل‌گیر می‌کند

ارکستر کردستانی مخاطبان را غافل‌گیر می‌کند

سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان در تشریح تازه‌ترین برنامه‌های این مجموعه موسیقایی از برگزاری یک کنسرت ویژه در اسفندماه سال ۹۷ خبر داد.

ایران آرت: مهدی احمدی سرپرست و رهبر دائم ارکستر فیلارمونیک کردستان با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی به خبرگزاری مهر توضیح داد: ارکستر فیلارمونیک کردستان طی سال‌های گذشته حضور فعالی در جشنواره‌های موسیقی فجر داشته اما در سال جاری ما در خواستی به ستاد جشنواره ندادیم و بعید می‌دانم که این امکان را داشته باشیم که بتوانیم در این دوره نیز برنامه‌ای را اجرا کنیم. اما خارج از جشنواره احتمال برگزاری یک کنسرت در بهمن ماه با حضور یک اسپانسر وجود دارد که به محض قطعی شدن پیرامون این اجرای زنده اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ارکستر فیلارمونیک کردستان طبق برنامه‌هایی که در تقویم کاری خود دارد اسفندماه هرسال کنسرتی را در تهران برگزار می‌کند، که این برنامه در سال جاری نیز وجود دارد. کنسرت پیش‌رو یک اجرا در دو بخش است که بخش اول به اجرای موسیقی کلاسیک از آثار آهنگسازان بزرگ موسیقی کلاسیک از جمله چایکوفسکی و برامس اختصاص دارد. در بخش دوم نیز که با اجرای قطعاتی ایرانی – کردی اختصاص دارد تصمیم داریم یک غافلگیری بسیار ویژه برای مخاطبان ارائه دهیم که طی آن آثار برخی از بزرگان آهنگسازی منطقه کردستان بازخوانی می‌شود که من برای حفظ این غافلگیری از ذکر اسامی آثار خودداری می‌کنم.

احمدی افزود: با توجه به ویژگی‌های بسیار مهمی که برای این کنسرت طراحی شده، تصمیم داریم تا برنامه را هم در تهران و هم در کردستان اجرا کنیم که به زودی جزییات آن اعلام می‌شود. به هر حال این کنسرت می‌تواند یکی از مهم ترین اجراهای ما باشد که امیدوارم همچون سنوات گذشته بتواند مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.

ارکستر فیلارمونیک کردستان از جمله مجموعه‌های فعال حوزه موسیقی استان کردستان است که طی چند سال گذشته برنامه‌های متعددی را در سنندج و ایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر برگزار کرده است. این گروه در ماه‌های اخیر علاوه بر اجرای چند برنامه زنده، کارگاه‌ها و ورک شاپ‌های تخصصی را با حضور تعدادی از هنرمندان ایرانی و خارجی برگزار کرده است.

ارکستر مهدی احمدی ارکستر فیلارمونیک کردستان ارکستر فیلارمونیک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین