کد خبر: 29881 A

تمجید هنرمندان از همخوانی همایون شجریان با تکتم همدم / این یک دوئت جاودانه است

تمجید هنرمندان از همخوانی همایون شجریان با تکتم همدم / این یک دوئت جاودانه است

تکتم با احساسی بدیع در کنار همایون موسیقی ایران می‌خواند و همگان را به وجد می‌آورد، تا آنجا که اشک از چشمان همایون سرازیر می‌شود.

ایران آرت: شاید کمتر از 24 ساعت باشد یا بیشتر؛ چندان توفیری ندارد. مهم، اتفاقی است که رخ داده و طی این مدت درشبکه‌های مجازی دست به‌دست می‌چرخد. خبر حکایت از حضور و اجرای همایون شجریان در مرکز توانبخشی همدم و همخوانی بانوی هنرمند ایرانی "تُکتم همدم" درکنار "همایون" موسیقی ایران است. اجرایی که شنبه 24 آذرماه در مؤسسه خیریه توانبخشی دختران بی‌سرپرست و کم توان ذهنی هـمدم فتـح المـبین برگزار شد.

چنان که سایت "همدم" نقل می کند: "تکتم دختر با استعداد و روشندل گروه موسیقی مرکز همدم فتح المبین در شهر مشهد، با شنیدن صداها، همه را می‌بیند و می‌شناسد، حتی از صدا و لحن و کلامت می‌فهمد که امروز سرحالی یا نه! گاهی که خودش تنهاست، آوازش را از وسط سکوت راهرو می‌توانی بشنوی که برای دلِ همه می‌خواند: "شمع و پروانه منم/ مست میخانه منم/ رسوای زمانه منم/ دیوانه منم...".

نگار سیجانی در روزنامه ایران نوشت: فرزند خلف خسرو آواز ایران نیاز به معرفی ندارد؛ مانند "تکتم" که دیگر همه او را می‌شناسند. آنچنان با احساس می‌خواند که نمی‌دانی صدای او از کجای آسمان به زمین می‌رسد. "راه امشب می‌برد سویت مرا / می‌کشد در بند گیسویت مرا... من تو را در شانه‌هایم می‌کشم/ یا تو می‌خوانی به گیسویت مرا...خوب شد دردم دوا شد، خوب شد دل به عشقت مبتلا شد خوب شد..." اشک در چشمان همایون حلقه می‌زند و با صدای پر از حزن تُکتم می‌گرید. حال عجیبی است...همایون می‌گوید: "چه خوب شد به همدم آمدم" آن هم درواپسین روزهای باقی مانده پاییزماه؛ آمد تا رنگ دیگری به پاییز بزند، زرد، نارنجی، قرمز و امید.

افتخار همراهی با تکتم

میهمان پرافتخارمؤسسه با لبخند پرمهری که برصورتش نقش بسته است سری به خوابگاه‌ها و کارگاه‌های هنری مؤسسه می‌زند و با دعای زیبای زینب که اوهم دستی درموسیقی دارد درکنار تخت همدم می‌نشیند و از او به‌خاطر مهربانی‌های همه این سال‌ها تشکر کرد و گفت: "اسم تو نماد مهربانی و خوب بودن است، ما همه تو را دوست داریم همدم عزیز". بعد آن به‌کارگاه‌های گلیم‌بافی و قلم‌زنی می‌رود والبته هدایایی هم به رسم یادگاری از هنرمندان جوان دریافت می‌کند. همایون می‌گوید: "دیدن این همه هنر و توانایی از بچه‌هایی که به‌صورت اشتباه فکر می‌کنیم کم‌توان هستند باور کردنی نیست؛ آنها واقعاً از لحاظ هنری پرتوان هستند؛ من شاید نتوانم همه زیبایی‌های اینجا را بازگو کنم برای همین از همه مردم و هنرمندان و دوستانم می‌خواهم خودشان سری به اینجا بزنند و حال خوب این بچه‌ها را ببینند."

کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده هم به "ایران" می گوید: در مؤسسه خیریه همدم 400 دختر معلول ذهنی و جسمی حمایت و نگهداری می‌شود. تکتم هم یکی از دختران با استعداد این مؤسسه است که علاوه بر مشکل بینایی در حرکت کردن هم با مشکلاتی روبه‌رو است اما با تمام این احوالات استعداد بسیاری در زمینه موسیقی دارد و هرآهنگی را با یکی – دو بار شنیدن به حافظه‌اش می‌سپارد و می‌خواند. خوشحالم که من نیز توانستم با تکتم سرود "ای ایران ای مرز پر گهر" را بخوانم. مؤسسه خیریه همدم تلاش بسیاری برای تربیت و نگهداری دختران معلول دارد و جا دارد که این خیریه را به مردم ایران بشناسانیم و از آنها بخواهیم حمایت خود را داشته باشند.

مهدی یغمایی از خوانندگان عرصه موسیقی پاپ و سفیر مؤسسه توانبخشی همدم است. او در گفت‌و‌گو با "ایران" می‌گوید: افتخار این را داشتم که بتوانم در اکثریت برنامه‌های مؤسسه خیریه همدم شرکت کنم. او افزود: تکتم مانند دختر خود من است و بیش از 10 باردر برنامه مختلف در کنار یکدیگر خوانده ایم، دختری با احساس و با استعداد. باید در کنار تکتم باشید تا بدانید اجرا در کنار او چه حس خوبی دارد. او با تمام وجودش می‌خواند و حرکت‌هایی که انجام می‌دهد برای نگاه داشتن ریتم است. من می‌دانم که همایون عزیز چه حس خوبی در اجرا با تکتم داشته است. همه تکتم را دوست دارند و در برنامه‌های مختلف همه از او در خواست اجرا دارند.

همدیگر را باور کنیم

حجت اشرف‌زاده خواننده موسیقی ایران هم در گفت‌و‌گو با "ایران" گفت: معلولیت‌ها نشان از ناتوانی آدم‌ها نیست. ما باید آنها را باور کنیم. چرا که توانایی‌های بالقوه‌ای در آنها وجود دارد که اگر به آنها توجه شود خواهید دید بیش از افرادی که به لحاظ جسمی سالم هستند توانایی دارند.

او افزود: در گذشته از مؤسسه توانبخشی همدم بازدید داشته‌ام و با دختر هنرمند تکتم هم اجرای برنامه داشتیم. من از دیدن اجرای همایون شجریان درکنار تکتم بسیار لذت بردم همایون همچون پدرش مردمی است و دوستدار همه آحاد مردم است.

زکات جاودانه

حبیب رضایی بازیگر و کارگردان ایرانی پس از تماشای ویدئوی اجرای همایون شجریان در کنار تُکتم همدم در صفحه مجازی‌اش می‌نویسد: "این لحظه را بگوییم آسمان به تماشا و تحسین نشسته، جان انسان است که جلا می‌گیرد از زکات این دوئت جاودانه. همایون شجریان به معنی اخص کلمه: خدا حفظت کند برادر.

همایون شجریان مهدی یغمایی کیوان ساکت تکتم همدم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین