کد خبر: 29658 A

کیوان ساکت: اختصاص ارز دولتی نیاز حوزه هنر است / باید بالاترین بودجه به فرهنگ و هنر اختصاص یابد

کیوان ساکت: اختصاص ارز دولتی نیاز حوزه هنر است / باید بالاترین بودجه به فرهنگ و هنر اختصاص یابد

کیوان ساکت معتقد است برای نجات جامعه از بسیاری مشکلات، باید بالاترین بودجه به بخش فرهنگ و هنر اختصاص یابد.

ایران آرت: کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده گفت: به نظر من بالاترین بودجه باید به بخش فرهنگ و هنر اختصاص یابد زیرا هنر می‌تواند جامعه را از بسیاری از مشکلات نجات دهد.

ساکت در ادامه بیان کرد: هنر باید همیشه در جریان باشد پس با بودجه مناسب می‌توانیم این کار را انجام دهیم و هر سال باید افزایش یابد.

این آهنگساز در گفت و گو با سایت موسیقی ما، تاکید کرد: هنرمندان و هنر همیشه مظلوم واقع شده‌اند در حالی‌که مهم‌ترین حوزه هر جامعه‌ای هنر است و باید به آن بها داده شود.

این نوازنده در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی‌که شرایط اجتماعی به گونه‌ای می‌شود که ناامیدی بیداد می‌کند، می‌توانیم به کمک هنر مردم را امیدوار سازیم. همچنین برگزاری کنسرت‌های خیابانی راه خوبی است تا مردم برای چند ساعت هم که شده حال و هوای‌شان عوض شود.

کیوان ساکت گفت: در شرایط بحراتی نباید بودجه فرهنگ و هنر کم شود زیرا این حوزه نیاز به کمک بیشتر دارد نه اینکه همان بودجه اندک قطع یا کمتر شود. ایران نیازمند نشان دادن چهره واقعی خود به جامعه جهانی است ولی فقط به کمک فعالیت های فرهنگی و هنری میسر می شود و ما به کمک موسیقی و هنرهای دیگر می توانیم نشان دهیم که چه فرهنگ غنی و پر باری داریم.

کیوان ساکت، با اشاره به درخواست سید مجتبی حسینی معاون هنری برای اختصاص ارز دولتی به حوزه هنر بیان کرد: ارز دولتی به فعالیت های هنری تعلق نمی‌گیرد و باعث می‌شود فعالیت‌های هنری کاهش یابد. این موضوع ضربه‌های جبران‌ناپذیری به فرهنگ و هنر زده است.

این آهنگساز تاکید کرد: زمانی‌که هر کشوری دچار بحران می‌شود مهم ترین کار این است که به فرهنگ و هنر توجه شود زیرا این حوزه به حل بحران های اجتماعی کمک می کند.

این نوازنده در پایان گفت: مسئولین باید تدبیری بیندیشند تا ارز دولتی به فعالیت‌های هنری اختصاص یابد.

 

 

بودجه فرهنگ و هنر کیوان ساکت سید مجتبی حسینی ارز دولتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین