کد خبر: 27819 A

الویس پریسلی فرانسه رکورد شکست

الویس پریسلی فرانسه رکورد شکست

ستاره موسیقی راک فرانسه که به "الویس پریسلی فرانسه" معروف بود، ۱۰ ماه پس از مرگش رکوردشکنی کرد.

ایران آرت: جانی هالیدی در دوران زندگی ۱۱۰ میلیون نسخه از آلبوم‌هایش را فروخت و ۱۰ ماه پس از مرگ در آستانه افزودن یک میلیون نسخه دیگر به این آمار است.

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین آلبوم خواننده چرمی‌پوش موسوم به «الویس پریسلی فرانسه» جمعه گذشته به بازار آمد و در کمتر از یک هفته 780 هزار نسخه از آن فروش رفت. آن هم در بازاری که فروش سی‌دی و صفحه در آن رو به کاهش است و بسیاری از موسیقی‌دوستان ترجیح می‌دهند سراغ نسخه‌ای الکترونیک در فضای مجازی بروند.

هالیدی «کشور من عشق است» را سال 2017 و در آخرین روزهای زندگی تولید کرد اما آنقدر زنده نماند تا روند آماده‌سازی و انتشار آلبوم را به چشم ببیند. آمار 780 هزار آلبوم فروخته‌شده خواننده فقید فرانسوی رکورد فروش 732 هزار آلبوم «عقرب» درک، رپر کانادایی را در تابستان 2018 شکست. بیشترین فروش آلبوم در سه سال اخیر مربوط به تیلر سوییفت است که «اعتبار» او سال گذشته 1.2 میلیون نسخه در یک هفته در آمریکا فروخته بود.

خواننده نامدار فرانسوی کمتر از یک سال پیش تسلیم سرطان ریه شد و از دنیا رفت اما همسرش لاتیشیا با پشتکار فراوان کار به ثمر رساندن تلاش‌های او را پی گرفت و «کشور من عشق است» را به بازار فرستاد. این پنجاه و یکمین آلبوم رسمی هالیدی فقید است که بامداد جمعه گذشته در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و نسخه‌های سی‌دی و صفحه آن در کمتر از یک روز رکورد 300 هزار فروش را ثبت کرد.

پدیده این روزهای موسیقی فرانسه در حالی رکورد 780 هزار فروش در یک هفته را زده که رکورد پیشین هالیدی 306 هزار نسخه در یک هفته در سال 2002 بود. در مقام مقایسه می‌توان به آخرین آلبوم دیوید بووی، ستاره فقید موسیقی بریتانیا اشاره کرد که دو روز پیش از مرگ او در ژانویه 2016 به بازار آمد و تقریبا 150 هزار نسخه فروخت. «کشور من عشق است» به دلیل رسیدن به رکورد نیم میلیون فروش در سه روز لقب الماس گرفت.

از آنجا که سودی سرشار از فروش فوق‌العاده این آلبوم به بازماندگان خواننده فقید می‌رسد، انتظار می‌رود یک دعوای حقوقی تازه میان فرزندان او و همسرش آغاز شود. هالیدی تمام دارایی‌اش را به لاتیشیا و فرزندخوانده‌هایشان بخشیده و از سوی دیگر دو فرزند بزرگ‌تر او هم خواهان بهره بردن از ارث پدر هستند.

هالیدی با نام اصلی ژان-فیلیپ اسمت یک قهرمان ملی در موسیقی راک فرانسه است و وقتی دسامبر گذشته در 74 سالگی از دنیا رفت، 700 موتورسوار و صدها هزار فرانسوی در مراسم تشییع پیکرش در تابوتی سفید در مسیر منتهی به کاخ الیزه شرکت کردند. کارشناسان استقبال از آلبوم «کشور من عشق است» به پدیده جانی تعبیر کرده‌اند.

الویس پریسلی موسیقی راک جانی هالیدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین