کد خبر: 27207 A

ماجرای عجیب مجوز فعالیت حسین زمان پس از 16 سال

ماجرای عجیب مجوز فعالیت حسین زمان پس از 16 سال

حسین زمان از ماجرای آخرین اولتیماتومش به دفتر موسیقی وزارت ارشاد برای گرفتن مجوز سخن گفت.

ایران آرت: روز گذشته (یکشنبه ۲۲ مهر ماه) حسین زمان (خواننده ممنوع‌الفعالیت موسیقی پاپ) در صفحه اینستاگرامش از مجوز گرفتن سه قطعه از ۹ قطعه‌ای که به دفتر موسیقی ارائه کرده بود خبر داد، اتفاقی که بعد از ۱۶ سال برای اولین بار رخ می‌داد.

این خواننده ضمن تشریح جزئیات این اتفاق به ایلنا توضیح داد: همانطور که در جریان هستید مدت ۱۶ سال بود که من نمی‌توانستم هیچ فعالیتی در زمینه موسقی انجام دهم و کارهایم مجوز نمی‌گرفت تا حدود دو ماه پیش که آقای علی ترابی، از دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد تماس گرفتند و از من خواستند که برای صحبت با ایشان به دفترشان بروم. 

زمان ادامه داد: من خدمتشان رفتم و ایشان حسن‌نیت بسیاری نشان دادند و گفتند قصد دارم مشکل‌تان را حل کنم و برای حل شدنش چند تک آهنگ ارائه دهید و من تلاش می‌کنم مجوزشان را برای‌تان بگیرم و بعد از اینکه مجوزتان صادر شد، برای کنسرت اقدام کنید تا بتوانیم مجوز آن را هم بدهیم. من همین کار را کردم و ۹ کار آماده داشتم که ارائه دادم.  

او افزود: از این ۹ کار، سه کار هنوز کامل نیست و در واقع شش کار کامل ارائه کرده‌ام. از آن شش کارِ تکمیل شده، سه کار، مجوز گرفته است و سه کار دیگر که ترانه‌سرایش آقای بابک صحرایی است به خاطر نام ایشان مجوز نگرفته است و گفته‌اند او به دلایلی صلاحیت گرفتن مجوز ندارد. البته من پی قضیه را گرفته‌ام و آقای ترابی به من قول داده‌اند این مشکل را هم حل کنند. اگر مشکل آن سه ترانه هم حل شود و سه کار بعدی هم که در راه است مجوز بگیرد و با مشکلی مواجه نشود آن وقت من در مجموع ۹ کار آماده و مجوز گرفته دارم و می‌توانم به همراه چند کار قدیمی‌ام، کنسرتم را برگزار کنم.

زمان تصریح کرد: تا همین جای کار، اینکه بعد از ۱۶ سال، به سه قطعه مجوز داده‌اند، خودش نشانی از شکسته شدن طلسم است. «حسین زمان مجوز گرفت» یک جمله است ولی من برای محقق شدنش سال‌ها جنگیده‌ام و هیچ وقت هم خسته نشده‌ام و همیشه هم گفته‌ام این حق من است و باید بگیرمش و می‌گیرمش. به هر حال این اتفاق افتاده است و امیدواریم که در ادامه هم مشکلی به وجود نیاید. 

او تاکید کرد: البته من قبل از اینکه آقای ترابی تماس بگیرند آخرین التیماتوم را دادم و گفتم اگر مجوز ندهید؛ می‌آیم جلوی ساختمان وزارت ارشاد بست می‌نشینم و همه‌تان هم می‌دانید که این کار را می‌کنم و ترس و واهمه‌ای از این کار ندارم. ۱۰ روز بعد از آن با من تماس گرفتند و به دیدنشان رفتم و خالصانه تلاش کردند کارهایی را که لازم است انجام دهند. می‌دانید مشکلی که برای من ایجاد شده بود در خارج از مجموعه وزارت ارشاد بود و از بیرون به آنها فشار می‌آوردند و حالا آقای ترابی توانستند با تلاش خودشان این مسئله را تا حدودی مرتفع کنند. 

او که نزدیک به یک سال است در تهران به‌سر می‌برد و پیش از آن ۱۶ سال در کیش بود، تصریح کرد: این‌ها چالش‌هایی است که پیش رو دارم و اصلی‌ترینش این است که برای کنسرتم اسپانسر پیدا کنم. از طرف دیگر من اصلا تمایل ندارم بلیت‌های ۱۵۰ هزار تومانی و ۲۰۰ هزار تومانی بفروشم و جیب مردم را خالی کنم. میل باطنی خودم این است که کنسرتم مجانی و رایگان باشد ولی خب، خیلی‌ها حاضر به گذشتن از هزینه‌هایشان نیستند. این است که مجبوریم صبر کنیم تا کسی پیدا شود که هم‌فکر و هم‌عقیده خودمان باشد و هزینه‌ها را تقبل کند تا ما بتوانیم از روی دوش مردم برشان داریم و به جای بلیت ۱۵۰ هزار تومانی، بلیت ۲۰ هزار تومانی و ۳۰ هزار تومانی بفروشیم. این‌ها چیزهایی است که ذهن مرا مشغول کرده است و می‌دانم که بعد از گرفتن مجوز باید با این‌ها بجنگم. 

وزارت فرهنگ و ارشاد حسین زمان دفتر موسیقی
نظرات خوانندگان
  • محمد
    پاسخ

    باعث تاسفه که یه عده ای که حتی نمیشه اسم خواننده روی اونها گذاشت خیلی راحت مجوز آلبوم و کنسرت میگیرن، جفنگیاتی به اسم شعر و ملودی رو باهم میکس میکنن و تحویل مردم میدن، هفته ای هفت روز کنسرت دارن و.... و یه هنرمند عزیز مثل حسین زمان که بسیار کار بلده اجازه فعالیت نداره!...واقعا که همه چیزمون به همه چیزمون میاد

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین