کد خبر: 27137 A

راهکاری برای تعطیل نشدن کنسرت‌ها در ایام محرم و صفر

راهکاری برای تعطیل نشدن کنسرت‌ها در ایام محرم و صفر

مهیار علیزاده برای حل مسأله تعطیلی کنسرت‌ها در ایام محرم و صفر، اجراها و فعالیت‌های موسیقی تخصصی مذهبی را پیشنهاد داد.

ایران آرت: مهیار علیزاده درباره راهکارهایی که به برگزاری کنسرت و ادامه فعالیت‌های موسیقایی در  مناسبت‌های مذهبی می‌انجامد، بیان کرد: تا سال ۹۵ در ایام محرم و صفر و ماه رمضان کنسرت موسیقی برگزاری نمی‌شد؛ تا اینکه کنسرت من با علیرضا قربانی در سال ۹۵ به‌ عنوان اولین کنسرت در ماه رمضان که با این ایام متناسب بود، برگزار شد.

این آهنگساز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: جامعه در ایام عزاداری خصوصا در ١٠ روز اول محرم، پذیرای اجراهای صحنه‌ای نامتناسب با این ایام نیست. البته فعالیت‌های موسیقی در ایام عزاداری به‌طور کامل متوقف نمی‌شود؛ چراکه برخی از فعالان موسیقی در این ایام به ضبط آهنگ می‌پردازند و یا در خارج از کشور کنسرت برگزار می‌کنند.

او در عین حال این نکته را یادآور شد که «اجراهای صحنه‌ای موسیقی مذهبی مخاطب زیادی ندارد و تعداد هنرمندانی که در این حوزه از موسیقی فعالیت می‌کنند، پایین است.»

با این حال این آهنگساز پیشنهاد داد که در ایام عزاداری می‌توان موسیقی تخصصی مذهبی اجرا کرد. او بیان کرد: در همه‌ جای دنیا و در اکثر ادیان، موسیقی مذهبی کاربرد بالایی دارد. در واقع در همه جای دنیا موسیقی با مذهب شروع شده است.

او خاطرنشان کرد که منظورش از موسیقی مذهبی صرفا نوحه‌خوانی و یا مداحی نیست بلکه وجوه دیگر را هم شامل می‌شود.

علیزاده در پایان خبر داد که مشغول ضبط چند آلبوم موسیقی به صورت موازی است؛ سه آلبوم باکلام و یک آلبوم بی‌کلام که احتمالا امسال یا سال دیگر منتشر می‌شوند.

موسیقی پاپ کنسرت مهیار علیزاده موسیقی ایرانی آهنگساز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین