کد خبر: 26647 A

فرانک سیناترا فرانسه درگذشت

فرانک سیناترا فرانسه درگذشت

شارل آزناوور خواننده نامدار فرانسوی در ۹۴ سالگی چشم از جهان فروبست.

ایران آرت: شارل آزناوور یکی از برجسته‌ترین خوانندگان تاریخ موسیقی فرانسه در ۹۴ سالگی درگذشت. آزناوور در پاریس از پدر و مادری ارمنستانی به دنیا آمد.

به گزارش خبرآنلاین، آزناوور در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ در بیش از ۸۰ کشور جهان به فروش رساند. او در این دوران ۱۳۰۰ ترانه نوشت و از این نظر در فرانسه بی‌نظیر بود. برخی او را پاسخ موسیقی فرانسه به فرانک سیناترای آمریکایی می‌دانستند.

این خواننده کهنه‌کار در ۹ سالگی مدرسه را ترک کرد و وارد دنیای بازیگری شد و در عرصه بازیگری هم موفق بود و در برخی فیلم‌های فرانسوا تروفو از جمله «به پیانیست شلیک کن» و فیلم برنده اسکار «طبل حلبی» جلوی دوربین رفت.

او که دوران جنگ جهانی را تجربه کرده بود همواره به ریشه‌های ارمنی خود افتخار می‌کرد. او در این باره گفته بود: «فرانسوی زبان کار من است اما زبان خانوادگی من همیشه ارمنی است.»

این خواننده غیر از فرانسوی به دیگر زبان‌ها هم خوانده است و سال ۱۹۷۴ یکی از برجسته‌ترین آثار خود را به زبان انگلیسی با عنوان «She» به بازار موسیقی عرضه کرد که چندین هفته در بازار موسیقی انگلستان پرفروش‌ترین بود و به زبان‌های دیگری از جمله فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و آلمانی هم به بازار موسیقی عرضه شد.

سال ۲۰۱۷ ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود به نام آزناوور ثبت شد. در مراسم رونمایی از این ستاره پیتر بوگدانوویچ کارگردان مشهور گفت: «سیناترا یکبار گفته بود، ترانه یک نمایش تک نفره با یک شخصیت است، شارل بازیگر و خواننده‌ای خارق‌العاده است.»

فرانک سیناترا شارل آزنانوور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین