کد خبر: 25901 A

افشای راز فروپاشی گروه "بیتلز" پس از 48 سال

افشای راز فروپاشی گروه "بیتلز" پس از 48 سال

ستاره گروه "بیتلز" دلیل اصلی فروپاشی این گروه افسانه‌ای راک را فاش کرد.

ایران آرت: سجاد مالمیر: پل مک‌کارتنی، ستاره 76 ساله دنیای موسیقی و عضو سابق گروه افسانه‌ای "بیتلز" پس از سال‌ها در مورد علت فروپاشی این گروه افشاگری کرد. او رابطه جان لنون و یوکو اونو را دلیل اصلی فروپاشی بیتل‌ها عنوان کرد.

گروه "بیتلز" یکی از معروف‌ترین گروه‌های تاریخ موسیقی راک است. این گروه در طول عمر نه‌چندان طولانی خود آثار ماندگاری را خلق کرد. جان لنون فقید و پل مک‌کارتنی دو خواننده گروه بودند که از زوج آن‌ها به‌عنوان یکی از به یادماندنی‌ترین زوج‌های تاریخ موسیقی یاد می‌شود.

در حالی‌که بسیاری از گروه‌های موسیقی راک دهه‌ 60 و 70 میلادی همچنان پابرجا هستند و اعضای پا به سن گذاشته‌شان کنسرت‌های مختلف برگزار می‌کنند اما عمر "بیتلز" به بیش از 10 سال نکشید و پس از آن هر کدام از اعضای گروه به طور مستقل به فعالیت هنری خود ادامه دادند.

پل مک‌‌کارتنی، خواننده و نوازنده گیتار بیس "بیتلز" به بهانه انتشار آلبوم جدیدش با نام "ایستگاه مصر" گفت‌وگویی با مجله CG انجام داده و خیلی آزادانه در مورد بسیاری از مسائل مربوط به خودش و گروه "بیتلز" صحبت کرده است.

این خواننده در پاسخ به سؤال خبرنگار CG که می‌پرسد آیا شما دلیل فروپاشی گروه "بیتلز" بودید، می‌گوید: من از این بابت متأسفم ولی دلیلش من نبودم. جان، یوکو را می‌خواست. او گفت ما از بیتلز می‌رویم. من سال 1970 اعلام کردم بیتلز دیگر ادامه نمی‌دهد اما گروه از قبل تجزیه شده بود.

مک‌کارتنی می‌گوید اعضای بیتلز با خودشان عهد بسته بودند که ارتباط‌های عاشقانه‌شان را وارد گروه نکنند اما جان لنون پس از آشنا شدن با یوکو و ازدواج با این موزیسین ژاپنی-آمریکایی، گروه را تحت تأثیر رابطه‌اش قرار داد و در آخر از میان "بیتلز" و یوکو اونو، همسرش را انتخاب کرد.

پل مک کارتنی

مک‌کارتنی همچنین درباره ماجرای اختلاف سلیقه‌اش با جان لنون می‌گوید: این حقیقت دارد. ما فکرمان به لحاظ موسیقایی فاصله گرفته بود اما دوستان خیلی خوبی بودیم. ما هر دو اهل لیورپول بودیم و در کنار همدیگر بالغ شدیم. من خیلی خوش شانس بودم که پیش از درگذشت جان با او رابطه خوبی داشتم.

خواننده و نوازنده سابق "بیتلز" در بخشی دیگر از این گفت‌وگو عنوان می‌کند: من و جان همدیگر را تکریم می‌کردیم. در حال حاضر می‌دانم که دیگر با هنرمندی بهتر از او همکاری نخواهم کرد. شاید آن موقع طور دیگری فکر می‌کردم.

این خواننده همچنین در مورد این‌که چگونه به یک خواننده و ترانه‌نویس تبدیل شده هم صحبت کرده و گفته اصلاً قرار نبوده وارد حرفه موسیقی شود اما "بیتلز" بهانه‌ای شده که این راه را ادامه بدهد. 

پل مک‌کارتنی 76 ساله به تازگی آلبوم سولو خود با نام "ایستگاه مصر" را منتشر کرده است. این آلبوم 16 قطعه‌ای را گرگ کرستین و رایان تدر پرودیوس کرده‌اند. تور آلبوم این خواننده انگلیسی از هفته آتی آغاز می‌شود و او برای اجرای آثار جدیدش به کشورهایی همچون کانادا، آمریکا، ژاپن، فرانسه، دانمارک، اتریش، اسکاتلند و لهستان سفر می‌کند و چند اجرا هم در کشور خودش انگلستان برگزار خواهد کرد. 

جان لنون پل مک کارتنی یوکو اونو گروه بیتلز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین