کد خبر: 25673 A

امینم رکورد 36 ساله را شکست

امینم رکورد 36 ساله را شکست

رکورد مشترک گروه‌های پرفروش «آبا» و «لد زپلین» شکسته شد.

ایران آرت: «کامیکازه» نهمین آلبوم پیاپی رپر 45 ساله آمریکایی است که در بازار موسیقی بریتانیا صدرنشین جدول پرفروش‌ها می‌شود.

مارشال بروس مترز سوم که با نام هنری امینم شناخته می‌شود، تا امروز 10 آلبوم موسیقی منتشر کرده که جز آلبوم اول، تمام آنها در بریتانیا به فروش‌های رویایی رسیده و صدرنشین شده‌اند. صدرنشینی «کامیکازه» در واقع پایانی است بر رکورد مشترک آبا و لد زپلین که 36 سال دوام آورده بود.

18 سال از انتشار دومین آلبوم امینم می‌گذرد و عجیب و باورنکردنی اینکه همه آلبوم‌های او در این سال‌ها پس از انتشار مستقیم در پله اول جدول فروش بریتانیا جا خوش کرده‌اند. همین موفقیت خیره‌کننده در کنار شکستن یک رکورد 36 ساله خواننده سبک هیپ‌هاپ را به این نتیجه رسانده است که «یعنی حالا باید خودم را سِر امینم بنامم؟» آلبوم «کامیکازه» در عین حال از نظر سرعت فروش چهارمین آلبوم موسیقی در بریتانیا در سال جاری است.

از آنجا که امینم آلبوم پیشین خود «احیا» را کمتر از یک سال پیش روانه بازار کرده بود، انتشار «کامیکازه» میلیون‌ها هوادار او را در گوشه و کنار دنیا غافلگیر کرد. «احیا» با وجود صدرنشینی در بریتانیا نتوانست در سرزمین مادری امینم یعنی آمریکا راهی به 10 قطعه پرفروش بیابد. این در حالی است که دو قطعه‌ای که رپر سرشناس با بیانسه و اد شیران خوانده بود، در بریتانیا به ترتیب در رده‌های هفتم و اول ایستادند.

امینم لد زپلین رابرت پلنت گروه آبا کامیکازه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین