کد خبر: 25479 A

علاقه عجیب موزیسین پیشکسوت به بازیگری

علاقه عجیب موزیسین پیشکسوت به بازیگری

لوریس چکناواریان گفت: تصمیم دارم یک فیلم هم بازی کنم چرا که اعتقاد دارم حتی اگر بد، انسان باید کارهای درست را تجربه کند.

ایران آرت: شامگاه یکشنبه ۱۱ شهریورماه، اولین اکران عمومی مستند «۱۳ اُکتبر ۱۹۳۷» با جلسه پرسش و پاسخ درباره فیلم در شهر کتاب برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست ابتدا لوریس چکناواریان در خصوص زندگی‌اش گفت: شاید اگر این مستند را حالا از من می‌گرفتند حرف‌های دیگری می‌زدم اما این، من در شش سال پیش هستم چون فیلم را شش سال قبل درباره من ساخته‌اند که حالا اکران شده است.

وی در ادامه گفت: هرگز دیروز وجود ندارد. فردا شاید بیاید اما دیروز مرده است. امروز بهترین روز برای زندگی است. من به دنیا این‌گونه نگاه می‌کنم و سعی کردم در مستند هم این حس را القا کنم. هر چند که اعتقاد دارم انسان هرگز صد در صد موفق نمی‌شود که اتفاقا خوب هم هست چرا که مجموعه نرسیدن‌ها از ما انسان کامل‌تری می‌سازد. زندگی یعنی اگر یکی دو قدم به جلو می‌روی حتما یک قدم به عقب برداری. در غیر این‌صورت هرگز موفق نخواهی شد.

چکناواریان افزود: در ابتدا من فکر کردم یک مصاحبه ۱۰ دقیقه‌ای است و نمی‌دانستم یک فیلم یک ساعت‌ و ۱۰ دقیقه‌ای قرار است بسازند، اما من بسیار در مقابل دوربین راحت هستم چرا که پدرم از سینماداران قدیم ایران بود. این مستند را هم دوست دارم. اصلا تصمیم دارم یک فیلم هم بازی کنم چرا که اعتقاد دارم حتی اگر بد، انسان باید کارهای درست را تجربه کند. در برنامه‌ام بازی در یک فیلم هم قرار داده‌ام.

همچنین در این نشست، بکتاش آبتین در خصوص ساخت این مستند توضیح داد: بسیار خوشحالم که استاد اجازه ساخت زندگی‌شان را به من دادند. در فیلم «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» تلاش کردیم تا چکناواریان را همانگونه که هست با همان صفا و صمیمت و کودکی درونش نشان دهیم.

او ادامه داد: من در زمان ساخت این فیلم و معاشرت با چکناواریان بسیار لذت بردم زیرا او هنرمندی است که با انسان درونش تفاوتی ندارد.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان برای تماشای مستند «۱۳ اُکتبر ۱۹۳۷» می‌توانند به سایت هاشور مراجعه کرده و از برنامه‌های اکران این مستند مطلع بشوند.

لوریس چکناواریان 13 اکتبر 1937
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین