کد خبر: 25352 A

اعتراض تند شهرام ناظری به صداوسیما / 40 سال است با آن‌ها همکاری نکرده‌ام

اعتراض تند شهرام ناظری به صداوسیما / 40 سال است با آن‌ها همکاری نکرده‌ام

شهرام ناظری گفت: عملکرد صدا‌وسیما به تدریج موجب تنزل و پایین افتادن سطح سلیقه هنری و فرهنگ مردم شده است.

ایران آرت: شهرام ناظری استاد آواز ایران شامگاه شنبه 10 شهریورماه درسالن رویال هال هتل اسپیناس و در قالب جشنواره ققنوس روی صحنه می‌رود؛ کنسرتی که حال وهوای نوستالژی وخاطره انگیزدارد و تنها درتهران برگزار می‌شود.

ناظری درخصوص اجرای پیش رو به روزنامه ایران گفت: این کنسرت در سه بخش برگزار خواهد شد که بخش نخست به اجرای شعرمعروف «زمستان» مهدی اخوان ثالث اختصاص دارد. این قطعه ازساخته‌های خودم است که سال‌ها پیش با تنظیم محمدرضا درویشی با ارکستر سمفونیک تهران به اجرا درآمد و از تولید آن 34 سال می‌گذرد واکنون با تنظیمی جدید از موسیقی ایرانی به همراه گروه «ملوی» اجرا می‌شود. شعری با این مضمون «سلامت را نمی‌خواهند پاسخ گفت، سرها درگریبان است....» شعری که با حال  و هوای این روز‌ها بی‌ارتباط نیست. 

شوالیه آوازایران درادامه معرفی بخش‌های دیگر این کنسرت افزود: شعر«حلاج» شفیعی کدکنی که بارها درکنسرت هایم اجرا کرده‌ام از دیگر بخش‌های این برنامه است و بخش دیگر اجرای آثار ماندگاری است که طی سال های گذشته اجرا و درذهن مردم به خاطر سپرده شده است؛ آثاری چون «شیدا شدم»، «بازآمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم»، «آتش درنیستان»، «راست بگو نهان مکن» و...

آنطور که ناظری می‌گوید دربخش دیگر این کنسرت قراراست موسیقی کردی اجرا شود.اومی‌گوید: این بخش را به لحاظ حس قومیت خودم که کرد هستم وهمچنین انتظاری که دوستان و همشهریان کرد ازما دارند اجرا خواهیم کرد. دراین قسمت قطعه «کابووکی» که ازکهن‌ترین آواهای کردی است به‌همراه سه تار اجرا خواهد شد.

شهرام ناظری ازجمله خوانندگانی است که به اجرای اشعارفاخر فارسی بسیار اهمیت می‌دهد و این حساسیت سبب شده در کارهایش گزیده کارباشد، موضوعی که دیگرخوانندگان بویژه دربخش موسیقی پاپ کمترمورد توجه قرار می‌دهند. اودراین باره می‌گوید: این آشفته بازاری که در موسیقی ایران به وجود آمده بخش اعظم آن به نبود برنامه‌ریزی درست و اصولی درراستای فرهنگ و مسائل هنری درکشور برمی‌گردد و همچنین عملکرد صدا‌وسیما که بتدریج موجب تنزل و پایین افتادن سطح سلیقه هنری و فرهنگ مردم شده است.

او دلیل سال‌های دوری از رسانه ملی را این گونه بیان کرد: سال 56 (یعنی حدوداً یک سال و نیم پیش ازانقلاب) در اولین کنکور موسیقی سنتی و دررشته آوازشاگرد اول شدم و به همین دلیل در همان دوران استخدام رسمی رادیو و تلویزیون ملی ایران شدم و بعد ازانقلاب آرام آرام دریافتم که صدا‌و‌سیما محیط جدی برای موسیقی ایران نخواهد بود بنابراین از همان اوایل ازصدا‌و‌سیما بیرون آمدم وتا امروز که 40 سال می‌گذرد هیچ گونه همکاری با آنجا نداشته‌ام.

ناظری گفت: دراین 40 سال بدون اجازه من آثارم را به‌صورت‌های گوناگون و بدون اطلاع من پخش کرده‌اند و هیچ گونه حق کپی رایت آثار من را در نظرنگرفته‌اند و حتی از پرداخت حقوق عادی ثابت من هم خودداری ورزیده‌اند. دراین سال‌ها ما هنرمندان تلاش کردیم معرف فرهنگ و هنرخودمان باشیم و رسانه خودمان شده‌ایم.

او در ادامه گفت: اما با تمامی بی‌عدالتی‌هایی که طی این 40 سال درزمینه فرهنگ و هنر صورت گرفت خوشبختانه به‌دلیل بیداری ژن اصیل ایرانی در وجود مردم هنوز اشتیاق به آثار هنری و استقبال از هنرمندان جدی موسیقی در ذات مردم ایران وجود دارد.

شهرام ناظری صداوسیما موسیقی ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین