کد خبر: 25351 A

کیهان کلهر برنده جایزه معتبر ایزاک اشترن

کیهان کلهر برنده جایزه معتبر ایزاک اشترن

جایزه معتبر "Human Spirit"ایزاک اشترن" به کیهان کلهر رسید.

ایران آرت: کیهان کلهر، نوازنده کمانچه و آهنگساز، برنده جایزه معتبر بین‌المللی "Human Spirit ایزاک اشترن" در سال 2018 شد.

به گزارش ایران آرت، مراسم اهدای جوایز مسابقه بین‌المللی ویولن ایزاک اشترن (SISIVC) به همراه اهدای جایزه فعالیت هنری انسان دوستانه ایزاک اشترن "Isaac Stern Human Spirit Award" به کیهان کلهر، اول سپتامبر یعنی روز شنبه دهم شهریور ماه 97 برگزار می شود که از شبکه‌های تلویزیونی کشور چین نیز به صورت زنده پخش خواهد شد.

از آنجایی که کیهان کلهر اکنون در پیش برنامه کنسرت‌های خود به سر می‌برد، فرزند ایزاک اشترن یعنی مایکل اشترن به نیابت از کلهر جایزه را دریافت خواهد کرد. 

آن‌طور که صفحه رسمی کلهر اعلام کرده، جایزه "Human Spirit ایزاک اشترن" که از سال 2016 بنیان‌گذاری شده به منظور احترام به گروه‌ها یا افرادی است که سهم برجسته‌ای در کمک به بشریت و مسائل انسانی از طریق موسیقی داشته‌اند.

مسابقه بین‌المللی ویولن ایزاک اشترن شانگهای به نام این ویولونیست اوکراینی‌تبار اهل آمریکا نام‌گذاری شده است و خانواده اشترن نیز در این مسابقه که در کشور چین، بندر شانگهای برگزار می شود، حضور خواهند داشت.

همچنین در کنار برگزاری مسابقه بین المللی ویولن، از سال 2016 هر دو سال یکبار جایزه‌ای برای دستاورد هنری موسیقیدان‌هایی که آثار و فعالیت آنها به منظور نزدیک کردن انسانها در جهان از طریق موسیقی صورت گرفته و سهم برجسته‌ای در درک ما از انسانیت از طریق مدیوم موسیقی داشته‌اند تعلق می‌گیرد و امسال دومین جایزه دستاورد هنری انسان دوستانه به کیهان کلهر موزیسین برجسته ایرانی تعلق گرفت که آثار و اهداف موسیقایی او اغلب رویکرد بشر دوستانه فراتر از زادگاه و ملیت او را مد نظر داشته و به این منظور ساخته شده‌اند.

کیهان کلهر کمانچه جایزه ایزاک اشترن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین