کد خبر: 25325 A

واکنش حسین علیزاده به کنسرت‌های خیابانی

واکنش حسین علیزاده به کنسرت‌های خیابانی

حسین علیزاده گفت: ما امکان جمعی برای گریستن و غمگین شدن داریم اما امکان جمعی برای شادمانی را نداریم.

ایران آرت: حسین علیزاده یکی از برجسته‌ترین آهنگسازان و نوازندگان موسیقی ایرانی از برگزاری کنسرت‌های خیابانی حمایت کرد و از تلویزیون نیز به تندی انتقاد کرد و گفت این رسانه ملی مال ما نیست.

این هنرمند برجسته درباره کنسرت‌های خیابانی به خبرگزاری تسنیم گفت: به هر شکلی، هر گروهی و هر نوع موسیقی که در شهر جریان داشته باشد و دیده و شنیده شود، از نظر من مثبت است. مردم در بسیاری از مواقع شهر را در رادیو و تلویزیون می‌بینند و می‌شنوند، اما ما این امکان را در ایران نداریم. هرچقدر هم که در این چند دهه گذشته به رادیو و تلویزیون انتقاد شده، گویی این رسانه ملی مال ما نیست.

وی افزود: موسیقی جدی که در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود، در تلویزیون جایی ندارد و بهایی به آن داده نمی‌شود. تلویزیون با این کار دانشگاه را هم زیر سوال می‌برد.

علیزاده درباره موسیقی خیابانی خاطرنشان کرد: خیلی از مردم هستند که قدرت خرید بلیت کنسرت را ندارند یا اینکه اصلا موسیقی در فرهنگشان نیست. به همین دلیل اگر موسیقی در اماکن عمومی و در پارک‌ها اجرا شود خیلی هم خوب است. من معتقدم که موسیقی‌های خیلی جدی نمی‌تواند در خیابان اجرا شود؛ چرا که امکانات و شرایط خاص خودش را می‌خواهد. اما به هر حال هر نوع موسیقی که در فاصله‌ای نزدیک در کوچه و خیابان اجرا شود، نکته مثبتی است. این اتفاق سال‌هاست که در دنیای متمدن رخ می‌دهد.

حسین علیزاده گفت: اجراهای خیابانی در تمام دنیا برگزار می‌شوند. اینکه در شهر اتفاقی رخ دهد که مردم دوست داشته باشند و جمعیتی بخواهند به آن عکس‌العمل نشان دهند، خیلی زود پلیسی و سیاسی می‌شود. ما امکان جمعی برای گریستن و غمگین شدن داریم اما امکان جمعی برای شادمانی را نداریم.

تلویزیون حسین علیزاده کنسرت خیابانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین