کد خبر: 25173 A

کنایه هوشنگ کامکار به همایون شجریان

کنایه هوشنگ کامکار به همایون شجریان

سرپرست گروه کامکارها پیشنهاد کرد که همایون شجریان به جای برگزاری کنسرت خیابانی، 40 شب به طور رایگان در برج میلاد روی صحنه بروند.

ایران آرت: شهرام ناظری و هوشنگ کامکار در نشستی خبری حضور یافتند و ضمن امضای تفاهم نامه‌ای برای ساخت یک مدرسه در کرمانشاه، صحبت‌هایی درباره اوضاع کنونی موسیقی بیان کردند.

هوشنگ کامکار در این نشست درباره پیشنهاد همایون شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی گفت:‌ اینکه پسر شجریان که اعلام کرد در خیابان کنسرت می دهیم، به نظرم فکر خوبی است. اما کنسرت دردهای مردم را کم نمی کند. وقتی کسی پول ندارد و بچه اش بدهکار است، به نظرم کنسرت به دردش نمی خورد. در مملکتی که من دارم زندگی می کنم، باید عقل داشته باشم و چیزهایی که فقط جنبه تبلیغی دارد را نگویم.

به گزارش تسنیم، کامکار در ادامه گفت: چرا نمی گویند در سالن میلاد چهل شب، کنسرت رایگان برگزار کنم. در خیابان کنسرت برگزار کردن عملی نیست. در خیابان کنسرت برگزار کردن سخت است. چطور می خواهند مردم را کنترل کنند. چطور می شود جلوی حمله احتمالی داعش را گرفت.

وی افزود:  من به این کارهایی که فقط برای تبلیغات است فقط خنده‌ام می گیرد. کاری که قطعا نشدنی است فقط جنبه تبلیغی دارد.

کامکار تأکید کرد: همین الان اگر اجازه بدهند که گروه کامکارها در وزرشگاه آزادی کنسرت بدهد، ما مطلقا این کار را نمی کنیم. موزیک یعنی بهترین آکوستیک و بهترین صدا باید باشد. با تار و سه تار و تنبک نمی توان در ورزشگاه آزادی به آن بزرگی کنسرت برگزار کرد. موسیقی پاپ شاید این قابلیت را داشته باشد. موسیقی جدی با شعر مولانا مناسب این کار نیست. ما می خواهیم موزیک به گوش مردم برسد. هنوز سالن های ما در آکوستیک مشکل دارند. سالنی که آکوستیک داشته باشد و مناسب باشد، حاضریم پنجاه شب هم کنسرت برای مردم برگزار کنیم.

شهرام ناظری در این نشست نظر متفاوتی با کامکار داشت و تمایلش به برگزاری کنسرت در ورزشگاه آزادی را ابراز کرد. ناظری گفت: من پیشنهاد برگزاری کنسرت در ورزشگاه آزادی و سالن دوازده هزار نفری را داده ام و درخواستش را نوشته ام و به وزارت ارشاد داده ام. تنها به آنها بستگی ندارد. شهرداری، شورای تامین وزارت ارشاد و دیگر جاها باید همکاری کنند. کسانی که برای شنیدن موسیقی می آیند با کسانی که برای دیدن فوتبال می آیند، فرق می کنند. به همین دلیل مسئولان درباره برگزاری کنسرت در این مکان ها سختگیرترند.

این خواننده باسابقه افزود: اگر موافقت شود من پایه این کار هستم چه با گروه کامکارها و چه با هر گروه دیگری. ولی در کل من چشمم آب نمی خورد که بگذارند مردمانی به تعداد 100 هزار نفر، بیایند و کنسرت ببینند.

شهرام ناظری همایون شجریان هوشنگ کامکار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین