کد خبر: 24941 A

همکاری با حسین علیزاده و اجرای آثار خلعتبری

همکاری با حسین علیزاده و اجرای آثار خلعتبری

خواننده موسیقی ایرانی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود از حضورش در کنسرت «هزار و یک شب» و چند پروژه موسیقایی به آهنگسازی حسین علیزاده خبر داد.

ایران آرت: پوریا اخواص خواننده موسیقی ایرانی در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری کنسرت «هزار و یک شب» به آهنگسازی فردین خلعتبری توضیح داد: من طی سال‌های ۸۹ تا ۹۰ افتخار این را داشتم که با ارکستر ملی سه کار از آثار فردین خلعتبری را بخوانم که قبلا همکار پیشکسوت و عزیزم علیرضا قربانی آن اجرا کرده بود. آن کارها به دلیل فضای خاصی که داشت اجرای خیلی خوب و موفقی بود. این اولین تجربه‌ام به عنوان خواننده با ارکستر ملی بود و برایم فرصت مغتنمی هم به شمار آمد. البته این تجربه به توصیه استاد حسین علیزاده که آن زمان در کادر و شورای فنی ارکستر بود، انجام گرفت تا من در همان ایام با فردین خلعتبری و ارکستر ملی ایران این همکاری را داشته باشم.

خواندن یک داستان با خوانندگی

وی ادامه داد: تجربه همکاری مشترک با فردین خلعتبری بعد از همکاری با او در ارکستر تا به امروز دیگر اتفاق نیفتاد. تا اینکه روزی بهنام ابوالقاسم با من تماس گرفت و گفت در ارکستری به نام «رسا» قرار است آثاری از فردین خلعتبری اجرا کنیم و من هم با کمال میل پذیرفتم. برخی از آثار را قرار شد با هم روی صحنه ببریم. من این آثار را بسیار دوست دارم زیرا ملودی‌های فردین خلعتبری چه باکلام و چه بی‌کلام، حس و حالی برای من دارد که مثل شنیدن یا خواندن یک داستان است. به اعتقاد من اغلب آثار فردین خلعتبری حال و هوایی شبیه به یک داستان و نمایش دارد و ذهن خلاق و پردازش آهنگی که او دارد، به گونه‌ای است که خیلی به درون من نزدیک است. به همین دلیل سعی‌ام را می‌کنم که با تمام احساس و توانی که دارم این آثار را اجرا کنم.

ارکستر «رسا»

اخواص درباره ویژگی‌های ارکستر «رسا» نیز اظهار کرد: پیش از این آشنایی‌ای با ارکستر رسا نداشتم، اما با تماسی که بهنام ابوالقاسم با من داشت و متوجه شدم وی رهبر مهمان این ارکستر است،‌ مطمئن شدم که با ارکستر بسیار خوبی مواجه خواهم بود. قرار شد آثار فردین خلعتبری را اجرا کنیم و در عین حال سولیست ویولن نیز پدرام فریوسفی بود، تمام این المان‌ها و اسامی که در کنار هم قرار گرفت من را مجاب کرد که با این ارکستر همکاری کنم. ضمن اینکه در کارهای فردین خلعتبری، فضا معمولا به گونه‌ای است که سازها هرکدام نقشی برای خودشان ایفا می‌کنند. حتی خواننده هم در این کار و شاید بیشتر آثار فردین عزیز به گونه‌ای است که یک نقش را دارد و عضو جدایی از ارکستر نیست.

اجرای آثار خلعتبری

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: این افتخار را دارم که جدیدترین آثار فردین عزیز را در این کنسرت می‌خوانم و به نظرم برای اولین بار است که این قطعات روی صحنه می‌رود. من تا جایی که بتوانم با تجربه‌ای که از همکاری و شنیدن آثار فردین خلعتبری دارم باید سعی کنم به ایماژ و تصویرسازی در کارم رجوع کنم تا بتوانم در این کنسرت به تصویرسازی از کلام در ذهن مخاطب نزدیک‌تر شوم.

همکاری دوباره با حسین علیزاده

اخواص در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های دیگرش در عرصه موسیقی گفت: در حال حاضر مشغول تمرین با گروه هم‌آوایان به سرپرستی استاد علیزاده برای اجرای کنسرت‌های پیش‌رو هستم. البته منتظر انتشار چند آلبوم هستم که یکی دو سال قبل خوانده‌ام. یکی از آنها که قرار است به تازگی منتشر شود اثری به نام «سرود مرد سرگردان» است که تمام اشعارش از احمد شاملو و آهنگسازی‌اش با سیاوش ولی‌پور است.

حسین علیزاده فردین خلعتبری پوریا اخواص
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین