کد خبر: 24660 A

تاسف خواننده معروف از پسرفت آواز ایرانی

تاسف خواننده معروف از پسرفت آواز ایرانی

خواننده و نوازنده موسیقی ایرانی نسبت به شرایط آواز ابراز تأسف کرد.

ایران آرت: داود آزاد، خواننده و نوازنده موسیقی گفت: برخی معتقدند آواز ایرانی در این سال‌ها با پیشرفت و موفقیت همراه بوده اما با کمال تأسف من باید به اطلاع برسانم که چنین نیست.

به گزارش ایسنا، این خواننده ادامه داد: برعکس، این هنر دچار رکود، پسرفت و ضعف‌های زیادی شده و اوضاع و احوال خوبی هم ندارد. شاخصۀ آن هم این است که یک صدا و یک شیوه به عنوان استاندارد آواز معرفی شده و همه به بازخوانی و تقلید از همان یک شیوه و صدای غالب مشغولند.

او که درباره «اوضاع امروز آواز ایرانی» صحبت می‌کرد، ادامه داد: مشکل دیگر این است که مدرسان گرامی آواز به جای کشف قابلیت‌های صدای مخصوص هر هنرجو، به بازخوانی و بازتولید صدای خودشان توسط هنرجو رضایت می‌دهند و هنرجو پس از مدتی صدای خودش را به فراموشی می‌سپارد و تحت تأثیر تشویق و تأیید استادش به همان مسیر غلط ادامه می‌دهد؛ در حالی که هر کس صدا و اثر انگشت خودش را دارد و مدرسان باید در کشف، پرورش و بالندگی همین صدای اصیل و ناب در هنرجو اهتمام ورزند.

آزاد این سخنان را در بیست و چهارمین نشست آیین آواز هم‌زمان با جشن دوسالگیِ آغاز به کار این نشست تخصصی آموزشی، بیان کرد. او همچنین به مناسبت این جشن چند تصنیف از ساخته‌های خودش را اجرا کرد.

موسیقی ایرانی داود آزاد آواز ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین