کد خبر: 24583 A

یک آهنگ قدیمی حاشیه‌ساز شد

یک آهنگ قدیمی حاشیه‌ساز شد

فرزند همایون خرم از شکایت به مراجع قضایی پیرو استفاده بدون اجازه برخی خوانندگان از آثار پدرش خبر داد.

ایران آرت: رضا خرم فرزند زنده یاد همایون خرم در گفتگو با مهر ضمن انتقاد شدید از روند فزاینده استفاده بدون اجازه برخی هنرمندان از آثار بزرگان موسیقی کشور توضیح داد: موضوع استفاده بدون اجازه آثار موسیقایی پدرم از زمان حیات وی شروع شد که بعضا برخی خوانندگان بی نام و نشان با سلیقه خود و بدون اجازه پدر نسبت به انتشار کارهای خود اقدام می کردند و بدتر اینکه سازمان صدا و سیما نیز نسبت به پخش کارها بدون هیچ مجوزی اقدام می کرد این در حالی بود که پدرم نیز به شدت از این موضوع ناراحت بود و وقتی هم این ناراحتی به صورت عمومی اعلام می شد دوستان فقط با ارسال دسته گل یا هدیه سعی می کردند مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد: وقتی پدرم از دنیا رفت من به نمایندگی از خانواده ایشان بارها از طریق رسانه ها خواهش کردم تا آن دسته از هنرمندانی که مایل به استفاده از آثار پدرم هستند حتما باید با هماهنگی نماینده قانونی زنده یاد همایون خرم و با دریافت مجوز نسبت به تولید کارهایشان اقدام کنند، حتی چندی پیش نیز متنی را منتشر کردم و پیرو آن اعلام کردم که برای استفاده از آثار پدرم فقط نماینده قانونی پدر می تواند نسبت به صدور مجوز استفاده آثارشان اقدام کند. این در حالی است که طی این دوران دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین همکاری را با خانواده استاد همایون خرم داشت و تا زمانی که هنرمندان از ما مجوزی نداشتند نسبت به صدور مجوز کارها اقدام نمی کرد.

خرم اظهار کرد: اخیرا فردی به نام م. ع که من به هیچ عنوان شناختی از او ندارم و نمی دانم از دفتر موسیقی مجوزی دریافت کرده یا خیر؟ آهنگ خاطره انگیز «تو ای پری کجایی؟» را با تنظیم بسیار بد و بی کیفیت آن هم بدون اجازه ما در فضای مجازی منتشر کرده که واقعا همه خانواده پدرم را عصبانی کرده است. فارغ از اینکه این قطعه به هیچ عنوان در درجه کیفی مطلوبی قرار ندارد، ماجرا برای من اینجا ناراحت کننده می شود که وی بدون دریافت کوچک ترین مجوزی نسبت به انتشار اثر اقدام کرده و من نمی دانم ایشان با چه انگیزه ای چنین اقدامی کرده است. به هر حال با توجه به تذکرات قبلی ام در این حوزه بنده طی روزهای آینده موضوع را با مراجع قضایی در میان گذاشته و از طریق قانون با این خواننده برخورد خواهم کرد.

وی تاکید کرد: اینها کارهای ملی هستند که چنین رویکردی به آنها هم توهین به موسیقی ایرانی و هم بی احترامی محض به خانواده زنده یاد خرم است. این اهانت قطعا، اهانت به فرهنگ این کشور است و من قطعا از طریق مراجع قضایی نسبت به رسیدگی این اقدام اهانت آمیز اقدامات لازم را انجام می دهم. زیرا من از قبل نسبت به استفاده بدون اجازه آثار مرحوم همایون خرم هشدارهای لازم را داده بودم.

همایون خرم رضا خرم تو ای پری کجایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین