کد خبر: 22754 A

حذف یک گروه موسیقی به خاطر اسرائیل

حذف یک گروه موسیقی به خاطر اسرائیل

گروه موسیقی "پدران جوان" از حامیان کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسراییل است.

ایران آرت: شماری از نامدارترین چهره‌های دنیای سینما از جمله کن لوچ، ویگو مورتنسن، لوری اندرسن، مایک لی، اکی کوریسماکی و جیمز شیمس به تصمیم «سرکوبگرانه» جشنواره موسیقی روتریناله مبنی بر حذف یک گروه موسیقی اسکاتلندی به خاطر حمایت‌شان از مردم فلسطین اعتراض کردند. گروه موسیقی «پدران جوان» از حامیان کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسراییل بوده‌اند.

به گزارش آی سینما به نقل از هالیوود ریپورتر، اوایل ژوئن جشنواره هنری روتریناله آلمان که قرار است از 18 اوت تا 30 سپتامبر برگزار شود، از حذف گروه اسکاتلندی «پدران جوان» از بخش مسابقه خبر داده بود. این گروه سه نفره که در عرصه موسیقی هیپ هاپ فعال است یکی از چند گروهی است که پیش‌تر نام‌شان از جشنواره فرهنگ پاپ برلین که سفارت اسراییل حامی مالی آن است، حذف شده بود.

استفانی کارپ دبیر جشنواره روتریناله در توضیح حذف این گروه برنده جایزه مرکوری گفته بود «متاسفانه در فاصله گرفتن از جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسراییل (معروف به بی دی اس) مرتکب کوتاهی شده است.»

با این حال، به دنبال هجمه انتقادهای بین‌المللی از جمله متهم کردن این جشنواره اروپایی به مک‌کارتیسم و همچنین انصراف چندین هنرمند دیگر در اعلام همبستگی با «پدران جوان»، برگزارکنندگان این جشنواره هنری حالا از تصمیم‌شان پا پس کشیده‌اند و از «پدران جوان» برای شرکت در این رویداد هنری دوباره دعوت کرده‌اند. علاوه بر این، برگزارکنندگان روتریناله خواستار آن شده‌اند که این گروه اسکاتلندی شخصا دلیل حمایت‌شان از جنبش حامی مردم فلسطین را روی صحنه مطرح کنند.

در نامه سرگشاده‌ای که به امضای سینماگران معروف رسیده است، تصمیم اولیه این جشنواره آلمانی به عنوان «شکلی هشدارآمیز از سانسور و ممیزی، درست کردن لیست سیاه و سرکوب» توصیف شده است.

در ادامه این نامه آمده است: «ما قاطعانه در برابر تمام اشکال نژادپرستی و تبعیض هویت‌محور از جمله آزار سیاه‌پوستان، سکسیسم، یهودستیزی، اسلام‌هراسی و ... می‌ایستیم.» در پایان نامه اخیر سینماگران دنیا آمده است: «چنین اقدامی انکار حق مسلم مردم فلسطین برای اعتراض صلح‌آمیز شمرده می‌شود و به تضعیف مقابله با یهودستیزی منجر خواهد شد.»

فلسطین اسرائیل گروه پدران جوان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین