کد خبر: 22737 A

شجریان، قربانی و مدیری در بی‌سرانجامی

شجریان، قربانی و مدیری در بی‌سرانجامی

با وجود اینکه از مدت ها قبل درباره انتشار آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان و همچنین آلبومی به خوانندگی مهران مدیری اطلاع رسانی شده است، اما هنوز از سرنوشت این آثار خبری نیست.

ایران آرت: در شرایطی که از مدت ها قبل نسبت به انتشار یک آلبوم به خوانندگی علیرضا قربانی و همایون شجریان و همچنین آلبومی دیگر به خوانندگی مهران مدیری اطلاع رسانی شده بود، اما هنوز از تاریخ نشر این دو اثر به آهنگسازی مهیار علیزاده اطلاع دیگری در دست نیست.

۱۱ مرداد ۹۳ و انتشار یک خبر جالب توجه  

به گزارش مهر، مهیار علیزاده که حضورش در فرآیند تولید آثار موسیقایی کشورمان با آلبوم پرطرفدار «حریق خزان» به خوانندگی علیرضا قربانی و آهنگسازی سریال تلویزیونی «پرده نشین» به تثبیت رسید، ۱۱ مرداد سال ۹۳ از انتشار یک آلبوم به خوانندگی مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان خبر داد.

مهیار علیزاده آهنگساز گفته بود: «آلبوم جدیدی در دست تولید دارم که خوانندگی آن را علیرضا قربانی و همایون شجریان، دو خواننده سرشناس موسیقی ایرانی بر عهده دارند. پروژه در ژانر موسیقی ارکسترال است که ضبط آن به پایان رسیده و در مراحل میکس قرار دارد.»

2817828

وی در مورد زمان انتشار آلبوم اعلام کرده بود: «هنوز زمان دقیقی برای انتشار آلبوم مشخص نشده است ولی با توجه به فعالیت‌های هر دو خواننده زمان انتشار آن به زودی مشخص خواهد شد. به هر حال برای اولین بار است که بعد از انقلاب دوخواننده سرشناس موسیقی ایرانی در کنار هم قرار می‌گیرند و اثری مشترک تولید می‌کنند.»

۱۸ آبان ۹۴؛ وقتی سکوت ۱۶ ماهه شکسته می شود

پس از انتشار این خبر از نحوه انتشار این اثر مشترک خبری نشد تا اینکه در روز ۱۸ آبان ۹۴ سکوت نزدیک به ۱۶ ماهه مهیار علیزاده شکست و وی از سرنوشت آلبوم مشترک قربانی و شجریان و البته آلبوم دیگری به نام «شخصی» خبر داد.

وی در این مصاحبه که به صورت سراسری به اهالی رسانه ارسال شده بود، گفت: «ضبط  یک اثر موسیقایی با عنوان «آلبوم مشترک» که در آن همایون شجریان و علیرضا قربانی به صورت مشترک خوانده‌اند به پایان رسیده و در مرحله میکس قرار دارد. تلاش ما بر این است که این آلبوم اسفندماه امسال (سال ۹۴) به بازار عرضه شود در غیر این صورت اردیبهشت سال ٩٥ باید منتظر انتشار آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان بود.»

علیزاده در بخش دیگری از این مصاحبه خبری با اشاره به تولید این آلبوم و یک اثر دیگر  گفته بود: «بخشی از مراحل ضبط و اجرای موسیقی آلبوم مشترک قربانی و شجریان توسط  بنده در کشور چک انجام شد. بخش دیگری از ضبط هم به صورت مشترک در استودیو «ترانه» و استودیو «کنگان پارسه» تهران صورت گرفت.»

علیزاده  در همین گفتگو به وقفه‌ای که در ضبط آلبوم علیرضا قربانی پیش آمد اشاره کرده بود: «آهنگسازی و ضبط این مجموعه در سال ۹۲ و پس از استقبال از آلبوم «حریق خزان» آغاز شد که در مقطعی به دلیل آغاز پروژه مشترک با همایون شجریان و همینطور ضبط مجموعه «در شعله با تو رقصان» که به تازگی منتشر شده، متوقف شد. با اتمام مراحل ضبط این دو پروژه، کار روی آلبوم علیرضا قربانی را از سر گرفتیم. البته هم اکنون بیش از نیمی از قطعات ضبط شده‌اند. قطعات ضبط شده در مرحله میکس قرار دارند و به موازات آن سایر آثار هم در حال ضبط هستند.»

آهنگساز قطعه «پرده نشین» اشاره کرده بود: «هنوز تاریخی برای انتشار این پروژه در نظر گرفته نشده ولی قطعا با هماهنگی و فاصله منطقی و پس از پروژه‌ای که در آن علیرضا قربانی و همایون شجریان به صورت مشترک خوانده‌اند، این آلبوم نیز روانه بازار خواهد شد. اما پیش‌بینی‌ها به این شکل است که اواخر سال ۹۴ آلبوم مشترک منتشر خواهد شد و پس از آن در سال ۹۵ از آلبوم علیرضا قربانی رونمایی می‌شود.»

2817826

۱۰ بهمن ۹۴؛ فعلا در تئاتر هستم

آهنگساز و خالق آلبوم موسیقی «حریق خزان» دهم بهمن ماه سال ۹۴ در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه ترین فعالیت هایش ضمن اشاره به حضورش در نمایش «نگاهمان می کنند» به عنوان آهنگساز، از احتمال انتشار یکی از دو آلبومش تا پایان سال خبر داد.

مهیار علیزاده در آن گفتگو بیان کرد: «همان‌طور که چند ماه پیش نیز اعلام کرده بودم همچنان مشغول کار روی دو آلبوم هستم که یکی با نام «دخت‌پری‌وار» با همکاری علیرضا قربانی و دیگر با نام «آلبوم مشترک» در همکاری با قربانی و همایون شجریان برای مخاطبان موسیقی ارایه می شود و این احتمال را می دهم که یکی از این دو آلبوم تا پایان سال در دسترس دوستداران موسیقی قرار گیرد. مدت‌هاست ضبط  آلبوم «آلبوم مشترک» به خوانندگی مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان به پایان رسیده و تلاش ما بر این است که این آلبوم هم بهار سال آینده (سال ۹۵) عرضه شود.»

۱۴ اسفند ۹۵؛ انتشار یک آلبوم با مهران مدیری

 بعد از ابهاماتی که درباره آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان به وجود آمد، روز ۱۴ اسفند ۹۵ خبر آمد: «تازه ترین آلبوم موسیقی مهران مدیری به آهنگسازی مهیار علیزاده اوایل سال آینده در دسترس علاقه مندان موسیقی قرار خواهد گرفت.»

در مشروح این خبر آمده بود: «آلبوم جدید مهران مدیری با ساخته‌های مهیار علیزاده سال ۹۶ منتشر خواهد شد. این آلبوم در حال حاضر مراحل پایانی ضبط و تولید را سپری می‌کند و اوایل سال آینده به بازار عرضه می‌شود. مهیار علیزاده برای این مجموعه روی اشعاری از مولانا آهنگسازی کرده و چند قطعه بی‌کلام نیز از ساخته‌های او در آلبوم مهران مدیری قرار دارد. از سوی دیگر احتمالاً تا پیش از عید نوروز و توفیق کسب مجوز، یک قطعه از این مجموعه در فضای مجازی منتشر می‌شود.»

تیتراژ برنامه «دورهمی» با موسیقی مهیار علیزاده و صدای مهران مدیری اولین همکاری این دو هنرمند سرشناس بود که بازتاب‌های زیادی داشت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. در ادامه علیزاده و مدیری پروسه تولید این آلبوم را به شکل جدی و با حمایت شرکت «همراه رسانه موج» پیگیری کردند که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که قطعات این مجموعه با همه آنچه که تا کنون با صدای مهران مدیری شنیده‌ شده تفاوت دارد.

مهیار علیزاده که آلبومی با صدای محمد معتمدی و آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان را در دست انتشار دارد، درباره آلبوم مهران مدیری توضیح داده بود: «از حدود سیصد روز قبل که همراه مهران مدیری این پروژه را شروع کردیم تا به امروز تمام تلاشمان برای به سرانجام رساندن مجموعه‌ای با اشعار حضرت مولانا بود، آنگونه که تاکنون شنیده‌ نشده باشند. چشمانتان را ببندید و با دل، سروده‌های جلال‌الدین را با فرمی نو بشنوید. هدفمان هم از ابتدا همین بود که این‌طور پیش رود. در تلاشیم تا اولین قطعه به نام «یار تویی» را در قالب یک تک‌آهنگ امسال به دستانتان بسپاریم. دوست داریم تا قدردان تمامی عزیزانی باشیم که ما را در اجرای این پروژه یاری کردند.»

البته مخاطبان تا امروز به غیر از تیتراژ برنامه «دورهمی»، تیتراژ سریال «زعفرانی» و قطعه «یار تویی» که مدیری و علیزاده به مناسبت درگذشت عارف لرستانی منتشر کرده بودند، هنوز شاهد انتشار آلبومی از این دو هنرمند نیستند.

۱۵ آبان ۹۶؛ حکایت همچنان باقی است

روز دوشنبه ۱۵ آبان سال ۹۶ مهیار علیزاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت: «کارهای آلبوم علیرضا قربانی و همایون شجریان که به نام آلبوم مشترک مطرح شده خیلی وقت است که به اتمام رسیده است. مسترینگ شده و منتظر انتشار است اما تصمیم نهایی را در این زمینه علیرضا قربانی و همایون شجریان اتخاذ می‌کنند. طبق صحبت‌هایی که شنیده‌ام امکان انتشار این آلبوم در سال جاری (سال ۹۶) وجود دارد. یک آلبوم دیگر با آهنگسازی مشترک فردین خلعتبری و من داریم که خواننده آن محمد معتمدی است. شرکت «آوای باربد» ناشر این است و حدود یک سال پیش مستر آن را تحویل دادیم و من هم مثل شما منتظر انتشارش هستم. به اندازه خودم حتماً از ناشر پیگیری می‌کنیم تا این آلبوم را هم در سال جاری ارایه کنیم. آلبوم من و آقای مهران مدیری هم نیمه‌کاره باقی مانده و به دلیل مشغله کاری و سفرهای ایشان نتوانستیم این پروژه را تکمیل کنیم.»

2817854

و سرانجام یک یادداشت اینستاگرامی

تا زمان انتشار این گزارش ناشر و تهیه کننده نسبت به زمان و تاریخ این آلبوم ها توضیح چندانی را ارایه نداده است، البته چندی پیش مهیار علیزاده در صفحه مجازی خود از آخرین مراحل فعالیتش با محمد معتمدی نوشته و توضیح داده بود: «دو روز پیش ضبط این قطعه را شروع کردیم، محمد معتمدی که مثل همیشه بی نظیر خواند و ضبط سازها هم به زودی تکمیل می شود... حتما از مراحل ضبط، فیلم تهیه خواهیم کرد تا با شما یاران همیشگی به اشتراک بگذارم  و قول می دهم این مجموعه که یک آلبوم بسیار خاص است در سریع ترین زمان ممکن در دسترس شما دوستان عزیز قرار گیرد؛ علیرغم دو مجموعه ای که مدت ها منتظرش هستید و بعدها درباره دلایل عدم انتشارشان تا به امروز خواهم نوشت.»

مهران مدیری همایون شجریان علیرضا قربانی محمد معتمدی مهیار علیزاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین