کد خبر: 22643 A

چالش عجیب جشنواره موسیقی کانادا با یک پرنده

چالش عجیب جشنواره موسیقی کانادا با یک پرنده

بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی کانادا تحت تاثیر یک اتفاق عجیب قرار گرفته است.

ایران آرت: تخمگذاری یک پرنده بسیار کوچک حفاظت‌شده در محل برگزاری اوتاوا بلوفست، برگزاری یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای موسیقی کانادا را با مشکلی اساسی مواجه کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این پرنده که نوع بالغ آن کمتر از 150 گرم وزن دارد، موسوم به سلیم دم‌گوه‌ای یا گنجشک گوزنی است و معمولا چهار تخم بسیار کوچک می‌گذارد. کارگرانی که سرگرم آماده‌سازی مکان برگزاری جشنواره بلوفست در مرکز کانادا بودند، با تخم‌های این پرنده مواجه شدند و از آنجا که گنجشک گوزنی پرنده‌ای حفاظت‌شده است، سازمان‌دهندگان جشنواره نمی‌دانند باید چگونه با مشکل فعلی برخورد کنند.

کمتر از 10 روز تا برگزاری جشنواره بلوفست در اوتاوا مانده و رویدادی که هر سال حدود 300 هزار تماشاگر از سراسر کانادا دارد، باید فکری اساسی برای چالش پرنده حفاظت‌شده و تخم‌هایش بکند. مارک موناهان، مدیر اجرایی بلوفست می‌گوید: «هر چیزی می‌تواند برنامه‌ریزی ما را به هم بریزد و ما آن را جدی می‌گیریم. پیدا شدن تخم‌های پرنده کوچک در محل استقرار بزرگ‌ترین صحنه جشنواره بزرگ‌ترین چالش ماست و باید با آن کنار بیاییم.»

19305734

مسئولان فدرال بلادرنگ پس از کشف تخم‌های پرنده گروهی را به منطقه فرستادند تا شبانه‌روز از آن مراقبت کنند. آن محدوده با نوار زردرنگ مشخص شده و فعالان زیست‌محیطی به محدود پیدا شدن تخم‌ها آمده‌اند. تخم پرنده کوچک کانادایی معمولا پس از 26 روز به جوجه تبدیل می‌شود و حالا باید دید چند روز تا به دنیا آمدن جوجه‌ها مانده است. از سوی دیگر، موناهان می‌خواهد موافقت مسئولان محیط زیست کانادا را برای جابه‌جا کردن لانه جلب کند.

اگر لانه گنجشک گوزنی و چهار تخم آن حدود 50 متر جابه‌جا شود، مشکل برگزاری جشنواره در موعد مقرر حل می‌شود. گروه‌های اجرایی همزمان در حال کار برای آماده‌سازی پنج صحنه مورد نیاز جشنواره بلوفست هستند که از پنجم ژوییه به مدت 11 روز ادامه خواهد داشت. با این حال، در شرایط فعلی هنوز تصمیمی برای برخورد با پرنده و لانه آن گرفته نشده است.

برخی معتقدند برگزاری رویدادی که هر سال 30 میلیون دلار کانادا به اقتصاد منطقه کمک می‌کند، ارزش جابه‌جا کردن لانه و تخم‌های یک پرنده 150 گرمی را دارد؛ پرنده‌ای که با وجود قرار داشتن در فهرست پرندگان حفاظت‌شده، در منطقه آمریکای شمالی فراوان پیدا می‌شود.

جشنواره بلوفست جشنواره موسیقی کانادا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین