کد خبر: 22438 A

ببینید: سورپرایز ریچارد کلایدرمن برای مخاطبان ایرانی

ببینید: سورپرایز ریچارد کلایدرمن برای مخاطبان ایرانی

ریچارد کلایدرمن پیانیست سرشناس فرانسوی در نخستین شب کنسرت در تهران تماشاگران را با نواختن آهنگ "ای ایران" سوپرایز کرد.

ایران آرت: ریچارد کلایدرمن پنجشنبه شب برای اجرای چند کنسرت به ایران آمد و نخستین کنسرتش را جمعه یکم تیر در سالن وزارت کشور برگزار کرد. 

او که هنگام ورود به ایران از سوپرایزی برای تماشاگران ایرانی خبر داده بود، در نخستین شب اجراهایش با نواختن سرود «ای ایران» به وعده‌اش عمل کرد. کلایدرمن پیش از این نیز در این باره گفته بود: «می‌دانم که مردمی‌ترین سرود ایرانی‌ها، همین «ای ایران» است. اولین‌بار که به آن گوش دادم، حسی عجیب وجودم را فرا گرفت. همان زمان، تصمیم گرفتم ضمن تنظیم دوباره آن برای ساز پیانو، خود را بیش از پیش به حافظه شنیداری مردم ایران و خاطرات آن‌ها نزدیک کنم.»

به گزارش خبرآنلاین، کلایدرمن از برجسته‌ترین پیانیست‌های جهان است که با آثاری چون «کاج نقره‌ای»، «ماه آتش»، «قلب طلایی» و «نامه‌ای به مادرم» مورد تقدیر بسیاری از بزرگان دنیای موسیقی قرار گرفته است. 

او تا کنون بیش از ۱۲۰۰ ملودی ضبط کرده‌است و با فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه دارای ۲۷۰ صفحهٔ طلایی و ۷۰ صفحهٔ پلاتینیوم است. وی سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته و استاندارد جدید از اجرای پیانو را که برای اغلب علاقه‌مندان پیانو و حتی مبتدیان قابل اجراست پدیدآورده است.
 

ویدئویی از سورپرایز شب گذشته این نوازنده ببینید.


پیانو پیانیست ریچارد کلایدرمن ای ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین