کد خبر: 21411 A

آهنگ جام جهانی منتشر شد / حمله روس‌ها به ویل و نیکی

آهنگ جام جهانی منتشر شد / حمله روس‌ها به ویل و نیکی

ترانه ویژه جام جهانی به خاطر شعر سطحی و اسم نبردن از کشور میزبان با انتقادهای زیادی همراه شده است.

ایران آرت: ترانه رسمی جام جهانی فوتبال روسیه با صدای ویل اسمیت منتشر شد. اسمیت با این ترانه پس از ده سال به دنیای موسیقی بازگشت. اسمیت این ترانه را با نیکی جم خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی و ایرا استرفی خواننده آلبانیایی اجرا کرده است.

ترانه رسمی جام جهانی فوتبال معمولا در افتتاحیه یا اختتامیه اجرا می شود. هنرمندانی که برای اجرای این ترانه انتخاب می شوند، پول خوبی دریافت می‌کنند و اعتبار کارشان بالاتر می‌رود.

در سال ۲۰۱۰ شکیرا، ترانه "واکا واکا" را در اختتامیه جام جهانی فوتبال آفریقا خواند و در سال ۲۰۱۴ نیز جنیفر لوپز و پیت بول ترانه "اوله اولا" را در افتتاحیه جام جهانی برزیل اجرا کردند.

نام ترانه جام جهانی فوتبال روسیه Live it Up است. وب‌سایت رسمی فیفا در توضیح آن نوشته است که ستاره‌های موسیقی ترانه جام جهانی را در دیدار نهایی این مسابقات در برابر چشمان ۸۰ هزار تماشاگر در استادیوم "لوژنیکی"، و پیش از ورود دو تیم به زمین اجرا خواهند کرد.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، انتشار ترانه Live it Up با انتقادهای زیادی همراه شده است. برخی معتقدند شعر آن سطحی است. در این شعر گفته می‌شود شما یکبار فرصت زندگی دارید و بهتر است تا می‌توانید لذت ببرید. بسیاری این شعار را کلیشه‌ای می‌دانند.

دلیل دیگری که این ترانه مورد توجه قرار نگرفته، اشاره نکردن به کشور میزبان یعنی روسیه است.

در حالی که ترانه های پیشین، مانند ترانه‌ای که شکیرا برای جام جهانی آفریقا خواند، از المان‌های فرهنگ و موسیقی کشور میزبان استفاده کرده‌اند و در شعر ترانه نام میزبان آورده شده، ترانه Live it Up کوچکترین اشاره‌ای به روسیه نمی‌کند.

ویل اسمیت نیکی جم جام جهانی روسیه جام جهانی 2018
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین