کد خبر: 2118 A

چرا معتمدی، شجریان نخواند؟

چرا معتمدی، شجریان نخواند؟

محمد معتمدی -خواننده آواز ایرانی- رو به مخاطبان کنسرت خود گفت: هرچند مدیرانی هستند که برای موسیقی ما زحمت می کشند و برنامه ریزی می کنند اما موسیقی ایران یک حامی دارد و آن شما هستید.

ایران‌آرت: محمد معتمدی -خواننده آواز ایرانی- رو به مخاطبان کنسرت خود گفت: هرچند مدیرانی هستند که برای موسیقی ما زحمت می کشند و برنامه ریزی می کنند اما موسیقی ایران یک حامی دارد و آن شما هستید.

به گزارش ایسنا، این خواننده در ابتدای کنسرتش با نام "کویر" که اولین اجرای خود را شامگاه چهارم اسفند ماه در تالار وحدت پشت سر می گذاشت، در سخنانی اظهار کرد: نمی توانم خوشحالی خودم را پنهان کنم که پس از یک سال کنسرت قطعاتی را اجرا می کنم که آن ها را به عشق نشان دادنشان به شما در روی صحنه، تولید کرده ایم. شما با عشق به این قطعات بازخورد مثبت به ما رساندید.
او ادامه داد: از همه حمایت ها، عشق و مهری که به من و بقیه هنرمندان دارید، تشکر می کنم.
معتمدی اجرای خود را با قطعه "کویر" آغاز کرد. او پیش از این درباره این قطعه گفته بود که شعر، آهنگ و آواز "کویر" متعلق به اوست و به نوعی برایش نماد خودکفایی به حساب می آید.
در ادامه قطعه "شکنم ساغر" اجرا شد و بعد نوبت به ساز و آواز به همراهی ساز عود رسید که معتمدی غزل "دایم گل این بستان شاداب نمی‌ماند/دریاب ضعیفان را در وقت توانایی" از حافظ را برای این کار انتخاب کرده بود.
"به یاد صیاد"، تصنیف "بیا" قطعاتی بودند که در ادامه اجرا شدند. ساز و آواز دیگری با شعری از خیام نیز برای این اجرا تدارک دیده شده بود که اجرا شد.
در ادامه با تصنیف "چون مرده شوم" بخش اول این کنسرت به پایان رسید.
پس از استراحتی کوتاه و با حضور دوباره گروه روی صحنه، معتمدی رو به حاضران بیان کرد: من مجددا از شما عزیزان تشکر می کنم که حضور شما همیشه باعث به وجود آمدن همه اتفاقات خوب برای ما بوده است.
او سپس به شبنم مقدمی، نگین صدق گویا، امیرحسین مدرس، معصومه کریمی و معصومه شیرازی و بهمن محمدزاده (شاعر برخی آثار معتمدی مانند یلدا و پرواز) به عنوان مهمانان این اجرا اشاره کرد و گفت: کریم قربانی (نوازنده ویولنسل) نیز در میان ما حضور دارد. صدای ساز افرادی مانند او شاید در بسیاری از آثاری که شما از آن ها لذت بردید وجود داشته است اما خودتان ندانید، ما همیشه نام خواننده را شنیده ایم.
قطعات "پرواز"، "امید جانم"، "به نگاهم بنگر"، "رفته ز دل" و دو ساز و آواز در بخش دوم اجرا شدند.
سپس معتمدی گفت: می خواهیم یک اثر را بخوانیم که رگ غیرت همه با شنیدن آن به جوش می آید.
در ادامه قطعه "ای ایران ای مرز پرگهر" اجرا شد که تمامی مخاطبان سالن هنگام اجرای آن به احترام ایران به پا خاستند.
امیر مهدی مقدم -نوازنده عود-، داود اسلفی -نوازنده پیانو-، پویان جمشیدی -نوازنده پرکاشن-، مسیح مردیها -نوازنده ویولنسل- و احمد محمدیان -نوازنده کلارینت و دودوک- در کنار معتمدی هنرنمایی کردند. به گفته معتمدی تمامی این نوازندگان اصفهانی هستند.
این خواننده پیش از این با بیان این‌ که اعضای ارکستر من پایین‌ترین میانگین سنی را دارند، اظهار کرده بود : من آن‌ ها را به‌ واسطه سن انتخاب نکردم، بلکه پس از انتخاب آن‌ ها به‌ واسطه کیفیت کارشان، متوجه سن و سالشان شدم. رهبر ارکستر من یک جوان ۱۸ ساله است.
پس از پایان بخش دوم و در میان درخواست های مخاطبان برای اجرای قطعات دیگر که بعضا نام تیتراژ فیلم سینمایی"سیانور"، تنها اثر پاپ این هنرمند و قطعه ای از استاد محمدرضا شجریان به گوش می رسید، معتمدی اظهار کرد: من برای استاد شجریان آرزوی سلامتی می کنم. واقعیت این است که نسل ما وقتی آواز را شروع کردیم درصد زیادی از انگیزه های خود را از ایشان گرفتیم و از آثار ایشان مشق کردیم. اجازه بدهید قطعات ایشان به نام و متعلق به خودشان بماند.
در پایان قطعه "کویر" به عنوان قطعه بیز انتخاب و اجرا شد.
به گزارش ایسنا، این اجرا پنجم اسفند ماه نیز در تالار وحدت به روی صحنه می رود. معتمدی همچنین قصد دارد تور کنسرت "کویر" خود را تا پایان سال ١٣٩٥ در شهرستان های شاهرود و یزد برگزار کند. ادامه این کنسرت ها اردیبهشت ماه سال ١٣٩٦ اجرا خواهد شد.

 

 

محمد معتمدی کنسرت محمد معتمدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین