کد خبر: 20210 A

گلایه نوازنده گروه شجریان و ارکستر گل‌ها / دیگر نمی‌توانم ساز بزنم

گلایه نوازنده گروه شجریان و ارکستر گل‌ها / دیگر نمی‌توانم ساز بزنم

نوازنده پیشکسوت نی گفت: عملی روی فکم انجام دادم که به خاطر آن دیگر نمی‌توانم نوازندگی کنم.

ایران آرت: حسن ناهید، نوازنده پیشکسوت نی است که این روزها دیگر توان نواختن نی ندارد.

او در این‌باره به ایسنا می‌گوید که به دلیل انجام عمل ایمپلنت دیگر نمی‌تواند ساز بنوازند و توضیح می‌دهد: دکتری که کار ایمپلنت را روی دندان‌های من انجام داد نمی‌دانست من آن‌ها را برای چه کاری می‌خواهم. با انجام این عمل، لایه‌ای روی فکم اضافه کرده که تمام فضای دهان من را گرفته است.

ناهید می‌گوید سه، چهار سال پیش این اتفاق رخ داده و او اکنون تنها از راه تدریس در دانشگاه و کلاس خصوصی امورات زندگیش را می‌گذراند.

این نوازنده پیشکسوت همچنین با گله می‌گوید، حقوق بازنشستگی وزارت ارشاد کفایت نمی‌کند و مبلغ ۱۸۰ هزار تومانی که مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به او می‌دهد هم هزینه پول تاکسی او نیز نیست.

او همچنین آرزو می‌کند، هرکس که به موسیقی علاقه‌مند است، بتواند در این زمینه کار بکند.

ناهید متولد ۱۳۲۲ است و از ده سالگی موسیقی کار کرده است. ناهید از ۱۸ سالگی نزدی حسین تهرانی آموزش دیده و از شاگردان زنده‌یاد حسن کسایی ـ نوازنده مطرح نی بوده است. 

حسن ناهید برای شناساندن موسیقی سنتی و اصیل ایران، مسافرت‌هایی همراه با خوانندگانی چون حسین قوامی، محمدرضا شجریان، محمود محمودی خوانساری و عبدالوهاب شهیدی به کشورهای ترکیه، بلغارستان، یوگسلاوی، ایتالیا، فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان، اتریش انجام داده و در برنامه‌هایی تحت عنوان کنسرت سازهای ملی ایران شرکت کرده‌ است.

محمدرضا شجریان حسن ناهید ارکستر گلها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین