کد خبر: 19745 A

ابراز علاقه نوازنده مشهور جهانی به کیهان کلهر

ابراز علاقه نوازنده مشهور جهانی به کیهان کلهر

پیانیست یخ‌های قطبی به موسیقی کیهان کلهر ابراز علاقه کرد.

ایران آرت: روز گذشته نشست خبری کنسرت لوودویکو اینائودی، پیانیست مشهور ایتالیایی در تهران برگزار شد.

اینائودی در این نشست گفت: فردا روز اجرای نخستین کنسرت‌مان است. مانند همیشه پیانو در وسط صحنه است. گیتار الکترونیک و ویلن و سازهای دیگر هم در صحنه هستند. اساسِ این کنسرت براساس آلبوم "اِلمنت" هست. همچنین آهنگ‌هایم که برای فیلم‌های مهمی ساخته و اجرا کرده‌ام، نیز در این کنسرت اجرا می‌شوند.

او در خصوص قطعه‌ای که بر روی یخ‌های شناور قطب شمال اجرا کرده هم توضیح داد: این قطعه را در کنسرت ایران نیز اجرا می‌کنیم. من از سال‌ها پیش نگران تغییرات آب و هوایی هستم. اگر همین طور پیش برویم نسبت ماهی‌های دریاها با میزان زباله‌های موجود در اقیانوس‌ها یکی می‌شود و این بسیار نگران کننده است. اجرای این قطعه بر روی قطعه یخی شناور در قطب شمال، در حمایت از محیط زیست انجام شده و برای حمایت از محیط زیست با دولت‌مردان بسیاری صحبت و رایزنی کرده‌ام.

او ادامه داد: وقتی این قطعه را اجرا کردم، تابستان بود و یخ‌ها در حال آب شدن بودند. دوست داشتم که توجه مردم را به این موضوع جلب کنم تا به این موضوع کمک کنم. خوشبختانه کمیسیونی برای این کار تشکیل شد که البته فعالیت‌هایش را خیلی نمی‌پسندم.

این پیانیست ایتالیایی اشاره کرد: کنسرت‌های بسیاری در طول عمر هنری‌ام داشته‌ام. در این مدت ایرانیان بسیاری در سراسر دنیا از من خواسته‌اند که به ایران بیایم. وقتی هم قرار شد که به ایران بیایم، تحقیق کردم تا ببینم کدام یک از آثارم در ایران طرفداران بیشتری دارد. به همین دلیل آثاری که انتخاب کرده‌ام، بدون شک در ایران طرفداران زیادی دارد.

اینائودی درباره شناختش از موسیقی ایرانی نیز اظهار کرد: موسیقی ایرانی را دوست دارم و موسیقی‌های محلی ایران را هم شنیده‌ام. از اینکه موسیقی در ایران رشد کرده است واقعاً خوشحالم. موسیقی کیهان کلهر را دوست دارم.

کیهان کلهر لودوویکو اینائودی پیانیست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین