کد خبر: 19709 A

۴۲ هزار دلار فقط برای پوستر خواننده معروف

۴۲ هزار دلار فقط برای پوستر خواننده معروف

پوستر کنسرتی از الویس پریسلی در یک حراجی به مبلغ ۴۲ هزار دلار به فروش رسید.

ایران آرت: پوستر کنسرتی از الویس پریسلی در سال 1955 در کارولینای شمالی، در یک حراجی به مبلغ 42 هزار دلار به فروش رسید. این مقدار دوبرابر رقمی بود که برای فروش این پوستر پیش‌بینی شده بود.

به گزارش فارس، «گیلز مون» از حراجی میراث فرهنگی تگزاس در مورد این فروش گفت: پوستر مربوط به اجرای کنسرت الویس پریسلی در 19 ماه می 1955 در «رَلِی» به مبلغ 42 هزار و 500 دلار به فروش رسید که دوبرابر پیش‌بینی 20 هزار دلاری ما بود.

در این پوستر نام الویس پریسلی زیر نام هنرمندان مشهور آن زمان «هنک اسنو» و فارون یانگ» در کنسرت «رَلِی» آمده است.

هر دو فروشنده و خریدار این پوستر نخواستند نامشان فاش شود لیکن خریدار اهل کالیفرنیا بوده است. این پوستر توسط چاپخانه «هچ شو» در نَشویل تِنِسی» چاپ شده است.

الویس پریسلی خواننده و هنرپیشه آمریکایی و یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکا در قرن 20 است. او در دوران شکوفایی موسیقی سبک راک اند رول به ویژه در نیمه دوم دهه 1950 بر آن حکمرانی می‌کرد، چنان‌که به «سلطان راک اند رول» مشهور شد.

الویس از سال 1956 به بعد با اجرای 45 ترانه که از هرکدام از آنها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و با بازی در 33 فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها موفقیت هنری اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد و مرگ او در سن 42 سالگی به محبوبیت وی در بین هوادارانش و به فروش موفق کارهای او خاتمه نبخشید و بعد از مرگش فروش آثارش رو به فزونی گذاشت.

الویس پریسلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین