کد خبر: 19642 A

اهدای جایزه استاینر به آهنگساز معروف آلمانی

اهدای جایزه استاینر به آهنگساز معروف آلمانی

از یک عمر خدمات آهنگساز فیلم "دانکرک" تقدیر خواهد شد.

ایران آرت: در مراسم سالانه جشن «هالیوود در وین» با اهدای جایزه استاینر از یک عمر خدمات هانس زیمر آهنگساز قدردانی می‌شود.

این آهنگساز این جایزه را در مراسمی که ۱۹ اکتبر در جشن کنسرت «هالیوود در وین» در پایتخت اتریش برگزار می‌شود، دریافت می‌کند.

به گزارش مهر، در بیان دلایل اهدای این جایزه گفته شده هانس زیمر رابطه‌ای تنگاتنگ با وین داشته است. وی که آهنگساز پروژه‌هایی چون «تاج»، «سیاره آبی ۲» و «دوزخ» بوده همه آنها را در استودیوهای وین ساخته و ضبط کرده است.

زیمر ۱۱ بار نامزدی اسکار را کسب کرده که جدیدترینش برای فیلم «دانکرک» ساخته کریستوفر نولان بوده است. او جایزه اسکار را برای بهترین موسیقی متن فیلم اوریجینال در سال ۱۹۹۴ برای «لایون کینک» یا «شیر شاه» دریافت کرد. وی ۳ بار جایزه گرمی برده و ۲ جایزه گلدن گلوب در کارنامه‌اش دارد.

امسال دهمین سال اهدای جایزه استاینر است که به یاد مکس استاینر برای دستاوردهای یک آهنگساز در زمینه موسیقی فیلم اهدا می‌شود. استاینر آهنگساز اتریشی برنده جایزه اسکار، سازنده موسیقی فیلم‌های کلاسیکی چون «کینگ کونگ»، «برباد رفته» و «کازابلانکا» بود.

دنی الفمن، آلکساندر دسپلت، جیمز نیوتان‌هاوارد، رندی نیومن، جیمز هورنر، لالو شیفرین، الن سیلوستری، هاوارد شور و جان بری برندگان پیشین این جایزه هستند.

در مراسم اهدای جایزه به زیمر، ارکستر وین چندین آهنگ فیلم وی را اجرا می‌کند که «کد داوینچی»، «سرآغاز»، «گلادیاتور»، «دزدان کاراییب»، «تعطیلات» و «پرل هاربر» از جمله آنها است. گفته شده اعضای حاضر در این ارکستر به انتخاب خود زیمر تعیین می‌شوند.

این رویداد در بیش از ۳۵ کشور به صورت مستقیم روی آنتن تلویزیون می‌رود.

هانس زیمر دانکرک هالیوود در وین مکس استاینر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین