کد خبر: 17442 A

انتقاد تند حسین علیزاده از وضعیت موسیقی / کفش و گلدان به جای ساز؟! این وضعیت اهانت‌بار است

انتقاد تند حسین علیزاده از وضعیت موسیقی /  کفش و گلدان به جای ساز؟! این وضعیت اهانت‌بار است

حسین علیزاده گفت خواننده‌ها نباید در تلویزیونی اجرا کنند که ساز را پشت گلدان قایم می‌کند.

 ایران آرت:   حسین علیزاده، در مراسم تجلیل از ٦ دهه فعالیت هنری هوشنگ ظریف که با حضور برخی از اهالی موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد به وضعیت موسیقی کشور انتقاد تندی را وارد کرد.

این آهنگساز و نوازنده برجسته تار کشور در این مراسم گفت: شرایط امروز موسیقی ایران اهانت ­بار است. باید بگویم من هیچ‌وقت حاضر نشدم تا روزی که به موسیقی اهانت می‌شود، پایم را در رادیو و تلویزیون بگذارم. نباید پشت گلدان ساز زد. نباید خواننده‌های در تلویزیونی برنامه اجرا کنند که موقع ساز زدن کفش نوازنده را نشان می‌دهد. به نظر من این رسالت هر یک از هنرمندان واقعی است که هیچ‌وقت تن به این اهانت­‌ها ندهند.

علیزاده با اشاره به اینکه از مسوولان دیگر انتظاری ندارد در ادامه افزود: وقتی خارج از ایران با همکاران غیرایرانی‌مان صحبت می‌کنیم شرایط ما باورشان نمی‌شود. در هیچ کجای دنیا حتی در متعصب‌ترین و اسلامی‌ترین کشورها برخورد حکومت با موسیقی شبیه به برخوردی که با ما می‌شود، نیست. ما ٤٠ سال است به این رفتارها عادت کرده‌ایم در صورتی که این عادت بسیار ناپسند است. با این حال با مقاومت و کار هنرمندان موسیقی، این هنر نزد مردم احترام بسیار بزرگی پیدا کرده است.

آهنگساز و نوازنده برجسته موسیقی در پایان گفت: ما انتظاری از مسوولان نداریم که درکی از این مسائل داشته باشند اما نباید مردمی را نادیده بگیریم که در تمام این ٤٠ سال باعث شدند پرچم موسیقی برافراشته باشد. برای ما همین مهم است نه اینکه مدام از فلان مسوولی گلایه کنیم که بنابر دلایل و روابطی بر مسندی گذاشته شده که اصلا جایش نیست.
حسین علیزاده هوشنگ ظریف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین