کد خبر: 17317 A

جایزه "ترانه قرن" برای اسطوره صلح‌طلب موسیقی جهان

جایزه "ترانه قرن" برای اسطوره صلح‌طلب موسیقی جهان

ترانه معروف جان لنون، اسطوره صلح طلب موسیقی انگلستان به عنوان ترانه قرن شناخته شده است.

ایران آرت: جان لنون، خواننده و آهنگساز سرشناس انگلیسی یکی از مطرح ترین نام ها در تاریخ موسیقی است که او را به عنوان اسطوره صلح طلب می شناسند. ترانه "تصور کن" (Imagine) جان لنون یکی از شناخته شده ترین ترانه های موسیقی دنیا است که تا کنون بیش از 50 خواننده مطرح آن را بازخوانی کرده اند. این ترانه سال گذشته به عنوان ترانه قرن شناخته شد. 

سال گذشته انجمن ملی ناشران موسیقی در آمریکا در روز چهارشنبه ۱۴ ژوئن در گردهمایی سالانه خود در نیویورک جایزه ترانه قرن را به ترانه مشهور "تصور کن" اثر جان لنون، خواننده و موسیقیدان فقید اعطا کرد.

در این مراسم که با حضور یوکو اونو، همسر جان لنون و همچنین پسرش برگزار شد اعلام گردید که ۴۶ سال پس از خلق این ترانه، اعتبار خانم یوکو اونو به عنوان خالق مشترک متن این اثر نیز به رسمیت شناخته شده است.

اعلام این خبر شگفتی بیوه ۸۴ ساله لنون را به همراه داشت.

پیش از این در سال ۱۹۸۰ میلادی و در زمان حیات جان لنون، این خواننده مشهور بریتانیایی در مصاحبه‌ای گفته بود که ترانه تصور کن "باید به نام اونو‌-لنون ثبت شود."

جان لنون در توضیح گفته بود: "بخش قابل توجهی از شعر و مفهوم این ترانه توسط یوکو اونو خلق شده است اما در آن روزها کمی خودخواهی مردانه داشتم و به نوعی سهم او را حذف کردم".

ترانه "تصور کن" در سال ۱۹۷۱ میلادی به بازار عرضه شد و به پرفروش‌ترین تک خوانی جان لنون تبدیل گردید.

جان لنون یوکو اونو تصور کن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین