کد خبر: 17080 A

سرقت ساز یک میلیون یورویی با تهدید چاقو

سرقت ساز یک میلیون یورویی با تهدید چاقو

ویلنسل یک میلیون یورویی نوازنده سرشناس فرانسوی به سرقت رفت.

 ایران آرت: ساز قرن هجدهمی یک نوازنده تحسین‌شده فرانسوی با ارزشی بیش از یک میلیون یورو عصر پنجشنبه گذشته بیرون خانه مسکونی او در حومه پاریس دزدیده شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، اوفلیه گایار که سال 2003 در جوایز موسیقی کلاسیک فرانسه بهترین تک‌نواز تازه‌کار شناخته شده بود، ماجرای دزدیده شدن ساز قدیمی و بسیار گرانبهای خود را در صفحه فیس‌بوک با مخاطبانش به اشتراک گذاشت. او با قرار دادن تصویری از ویلنسل قدیمی نوشت: «کمک! ساز من همین امروز در یک محفظه تیره‌رنگ به سرقت رفت.»

نوازنده فرانسوی همچنین به پلیس گفت که دزد با تهدید چاقو ساز و گوشی همراه را از او گرفته و با پای پیاده پا به فرار گذاشته است. سرقت در یکی از محله‌ای شمال‌شرقی فرانسه رخ داده است. گایار ویلنسل خود را از بانک CIC فرانسه به امانت گرفته بود و گفته می‌شود ارزشی معادل یک میلیون و 300 هزار یورو داشته است.

این ساز قدیمی کار دست فرانچسکو گوفریلر، فرزند یکی از سازندگان قدیمی ساز در ایتالیا بوده است. ضمن اینکه آرشه مربوط به ویلنسل هم در ساک قرار داشته و همراه آن به سرقت رفته است. قدمت آرشه به قرن 19 می‌رسد و کار دست ژان پیر ماری پرسوا، آرشه‌ساز تحسین‌شده فرانسوی بوده است.

اوفلیه گایار ویلنسل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین