کد خبر: 16754 A

آهنگساز فیلمهای تحسین‌شده هالیوود از دنیا رفت

آهنگساز فیلمهای تحسین‌شده هالیوود از دنیا رفت

آهنگساز فیلمهای "نظریه همه چیز"، "قاتل حرفه ای" و "رسیدن" روز جمعه از دنیا رفت.

ایران آرت: یوهان یوهانسون آهنگساز تحسین‌شده فیلم‌هایی چون "رسیدن" (Arrival)، "قاتل حرفه‌ای" (Sicario) و "نظریه همه چیز" درگذشت.

پیکر این آهنگساز مطرح روز جمعه در آپارتمانش در برلین پیدا شد. او 48 ساله بود.

به گزارش ورایتی، تیم هاسم مدیر برنامه‌های یوهانسون در لس آنجلس گفت مقامات در برلین در حال تحقیق درباره این موضوع هستند و قرار است پیکر یوهانسون کالبدشکافی شود. علت مرگ او هنوز مشخص نیست.

آهنگساز ایسلندی اغلب موسیقی الکترونیک و ارکسترال را تلفیق می‌کرد. یوهانسون برای کار خود در فیلم "نظریه همه چیز" (2014) نامزد جوایز اسکار، بفتا و گرمی شد و جایزه گلدن گلوب را برد. او برای "قاتل حرفه‌ای" (2015) برای دومین بار نامزد اسکار شد و برای "رسیدن" (2016) نامزد دریافت جوایز گلدن گلوب، بفتا و گرمی بود.

یوهانسون در کنار فعالیت در سینما به تنهایی نیز در دنیای موسیقی فعال بود. اولین آلبوم او "Englaborn" در 2002 منتشر شد. " Viroulegu Forsetar" در 2004، "آی‌بی‌ام 1401: کتاب راهنمای مصرف‌کننده" در 2006، " Fordlandia" در 2008 و "Orphee" در 2016 از دیگر آلبوم‌های یوهانسون هستند.

در 2015، قطعه " Drone Man" ساخته او با همراهی کوارتت زهی، الکترونیک و گروه آوازی برای اولین بار در موزه هنر متروپولیتن نیویورک اجرا شد.

یوهانسون ساخت موسیقی فیلم را از سال 2000 در زادگاه خود ایسلند شروع کرد. اولین بار کار او در فیلم "زندانی‌ها" (2013) به کارگردانی دنی ویلنو بسیار شنیده شد و او در دو فیلم "قاتل حرفه‌ای" و "رسیدن" بار دیگر با ویلنو همکاری کرد.

او بعد از همکاری با جیمز مارش در فیلم "نظریه همه چیز" در فیلم "بخشش" - که از این هفته در بریتانیا اکران شده است – بار دیگر با مارش کار کرد. "مریم مجدلیه" به کارگردانی گارت دیویس با بازی رونی مارا که ماه مارس در بریتانیا روی پرده می‌رود، جزو آخرین کارهای اوست.

یوهان یوهانسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین