کد خبر: 16660 A

نیم قرن"پینک فلوید" در نمایشگاه رم/ گزارش تصویری

نیم قرن"پینک فلوید" در نمایشگاه رم/ گزارش تصویری

نمایشگاه مروری بر نیم قرن فعالیت هنری گروه موسیقی "پینک فلوید" در شهر رم تا ماه ژوئیه دایر است.

ایران آرت: راجر واترز و نیک میسن، بنیانگذاران گروه موسیقی بریتانیایی پینگ فلوید، از نیمه ژانویه، نمایشگاهی از آثار این گروه را در شهر رم، پایتخت ایتالیا دایر کرده‌اند. این اولین بار است که کشوری خارج از زادگاه این گروه، محل برگزاری نمایشگاهی از آثار آنهاست.

در این نمایشگاه می‌توان علاوه بر مرور تاریخی بیش از پنجاه سال فعالیت این گروه و لذت بردن از شنیدن تولیدات ماندگار آنها، حدود ۳۵۰ آیتم خاطره‌انگیز از جمله برخی از متعلقات اعضای گروه مثل گیتارها، نامه‌ها، لباس‌ها، آیتم‌های منحصربفردی که این گروه در کنسرتهای خود نشان می‌دادند مانند خوک صورتی معلق در هوا، ابزارهایی که برای تهیه ویدئو کلیپ‌ها استفاده می‌کردند و همچنین مصاحبۀ اعضای این گروه در طول سالها را مشاهده کرد.

راجر واترز می‌گوید که با دایر کردن این نمایشگاه، بار دیگر خاطرات دهۀ هفتاد میلادی برای او زنده شده و دیدن این نمایشگاه مانند سفری کوتاه به دورانی در زندگی اوست که از لحاظ احساسی و سیاسی اهمیت ویژه‌ای داشته است.

راجر واترز می‌گوید: «با بازدید از هر جای این نمایشگاه، شما می‌توانید از موسیقی‌ها یا اطلاعات و توضیح و تفسیر فعالیتها و چیزهایی از این دست، بهره‌مند شوید. فکر می‌کنم این نمایشگاه به‌خوبی طراحی شده است.»

این نمایشگاه به فناوریهای نوین صوتی و تصویری نیز مجهز است که باعث می‌شود بازدید کنندگان از شنیدن موسیقی‌ها و دیدن تصاویر لذت بیشتری ببرند.

نمایشگاه پینک فلوید در شهر رم تا ماه ژوئیه برای بازدیدی علاقمندان دایر است.

پیش از این از ماه مه تا اکتبر ۲۰۱۷ میلادی نیز اعضای این گروه نمایشگاهی را در لندن دایر کردند که بیش از ۴۰۰ هزار بازدید کننده داشت.

پینک فلوید راجر واترز نیک میسن دیوید گیلمور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین