کد خبر: 16533 A

مختاباد: به دروغ می‌گویند فلان کنسرت "سولد اوت" شده است/ به "دورهمی" آمدم ولی پخش نشد

مختاباد: به دروغ می‌گویند فلان کنسرت "سولد اوت" شده است/ به "دورهمی" آمدم ولی پخش نشد

خواننده موسیقی ایرانی از ماجرای "سولد اوت" شدن بلیت کنسرت‌ها پرده برداشت.

ایران آرت: عبدالحسین مختاباد یکی از خواننده‌های قدیمی موسیقی ایرانی است که در سال‌های اخیر کم‌کارتر شده است.

او اخیراً در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت ولی همچنان قصد ندارد پر کار باشد.

امروز مصاحبه‌ای از این خواننده با روزنامه فرهیختگان منتشر شده و مختاباد صحبت‌های جالبی را بیان کرده است که در ادامه بخش‌هایی از این مصاحبه را خواهید خواند:

* در طول چهار دهه گذشته با موسیقی ایرانی رفتارهایی شده که درست نبوده است. موسیقی ایرانی به مرحله فاجعه‌‌باری دراین برهه از زمان رسیده است، چندان که خود من گاه تصور می‌‌کنم نسل ما آخرین پیام‌‌رسانان موسیقی ایرانی هستند و بعد از آن معلوم نیست چه اتفاق وحشتناکی دراین زمینه بیفتد.

* ما در‌ایران متولی هنری نداریم، حتی وزارت فرهنگ و‌‌ ارشاد اسلامی هم که خود را داعیه‌‌دار فرهنگ و هنر می‌داند، نمی‌تواند متولی خوبی دراین زمینه باشد، چراکه از نامش مشخص است وزارت فرهنگ و ارشاد؛ هیچ نامی از هنر در این وزارتخانه نیست. 

* طی این سال‌ها هر وزیر ارشادی که آمده، بیشترین تعداد جلسات را با ائمه‌جمعه گذرانده، حالا در طول سال لطفی هم کرده و به تماشای یکی دو تئاتر یا فیلم هم نشسته یا اگر خیلی محبت کرده باشد، در سال‌‌های وزارت خود، یکی دو جلسه هم با هنرمندان برگزار کرده، آن هم فقط در مقام شنونده و عملا فکری برای نواقص حوزه فرهنگ و هنر از سوی وزرای ارشاد صورت نگرفته است.

* من خواننده اگر بخواهم کنسرتی بدهم، باید به وزارت ارشاد اعلام کنم قصد دارم چه اشعاری را در آن کنسرت بخوانم؛ از همه بدتر و توهین‌‌آمیزتر اینکه از ما می‌‌‌خواهند اسامی نوازندگان، کارت ملی و نشانی خانه‌‌‌هایشان را پیش از اجرا اعلام کنیم.

* واقعیت این است که حوصله کار کردن ندارم. مصداق بارزش همین اواخر در جریان برگزاری جشنواره موسیقی فجر‌ بود. 24 ساعت قبل از برگزاری کنسرت من، سایت مربوطه اعلام کرد که تمام بلیت‌ها به فروش رفته است، ولی دو سه ساعت به اجرا متوجه شدیم هنوز 100 صندلی خالی وجود دارد که فروش نرفته، علت را جویا شدیم و جواب قانع‌کننده‌ای نگرفتیم. 

* به دروغ در سایت اعلام می‌کنند فلان کنسرت سولدآت شده، ولی در عمل می‌بینیم این‌طور نیست. درعین‌حال هیچ وقت برای من مهم نبوده که فلان مدیر به کنسرت من بیاید، اولویت همیشگی من در موسیقی مردم هستند و همین که آنها نسبت به برگزاری یک کنسرت استقبال نشان بدهند برایم کافی است.

* از عملکردهای صداوسیما در سال‌های اخیر این‌طور برمی‌آید که آنها ظاهرا تمایل و نیازی به حضور هنرمندان خوش‌فکر در تلویزیون ندارند. نمونه‌اش دعوتی بود که از من در برنامه «دورهمی» صورت گرفت، ولی این برنامه پخش نشد. برای من سوال است که وقتی تلویزیون تصویر مرا نشان نمی‌دهد، تصویر چه کسی مد نظرش است؟! آقای پورمحمدی سال‌هاست در صداوسیما نشسته و او هم جزء مدیرانی است که خیال بازنشستگی ندارد. 

عبدالحسین مختاباد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین