کد خبر: 16078 A

یک روز پس از Grammy Awards 2018 بخوانید

گرامافون طلایی بیش از 21 گرم وزن دارد / به تالار مشاهیر موسیقی خوش آمدید

گرامافون طلایی بیش از 21 گرم وزن دارد / به تالار مشاهیر موسیقی خوش آمدید

فاکس نیوز؛ موفق ترین موزیسین های دنیا را از حیث تصاحب گرامافون طلایی جوایز " گرمی" بر شمرده است.

ایران آرت: مراسم اهدای جوایز سالانه موسیقی Grammy Awards 2018 دیروز در "میدان مدیسن باغ" نیویورک سیتی برگزار شد.

فاکس نیوز به این بهانه، موفق ترین موزیسین های دنیا را از حیث بیش از 21 بار تصاحب گرامافون طلایی بر شمرده است.

در این فهرست غنی خواهید دید؛ که سهم کدام سبک ها و یا جریان های موسیقی معاصر در کسب جایزه گرمی بیشتر است. با ایران آرت همراه باشید:

 

- جرج سولتی (31 گرمی)

رهبر ارکستر فقید اپراهای مونیخ، فرانکفورت، لندن و همچنین مدیر "ارکستر سمفونیک شیکاگو" با دریافت 31 جایزه گرمی همچنان بی رقیب مانده است. جرج سولتی مجارستانی را که در جرگه رهبری ارکستر، یکی از بزرگ تربن رهبران قرن بیستم می دانند؛ در سال 1997 و در سن 84 سالگی درگذشت.

Grammy Awards

- کوئینسی جونز (27 گرمی)

این موزیسین مطرح آمریکایی که شروع موفقیت های او با تهیه کنندگی آلبوم تکرار نشدنی "تریلر" مایکل جکسون بوده؛ 27 بار اسکار موسیقی را از آن خود کرده است.

آهنگساز و تهیه کننده 84 ساله، به عنوان یکی از مشاهیر موسیقی "راک اند رول" همچنان در صنعت  موسیقی آمریکا نوآوری می کند. او شبکه تلویزیونی "Qwest" را تاسیس کرده که یک سرویس اشتراک ویدئویی موسیقی جز محسوب می شود.

Grammy Awards

- آلیسون کراوس (27 گرمی)

کراوس 46 ساله با دریافت 27 جایزه گرمی، موفق ترین هنرمند زن در تاریخ این رویداد جهانی است. گرداندگان گرمی می گویند: " او 14 جایزه خود را وقف گروهی کرده؛ که از هفده سالگی از آن ها پشتیبانی می کند."

آلیسون کرواس اما در حال حاضر با نامزدی در جوایز گرمی 2018 در دو بخش بهترین "اجرای سولو موسیقی کانتری" و همچنین "ممتازترین عملکرد ریشه های موسیقی آمریکا" شانس این را دارد تا دست نیافتنی تر شود.

Grammy Awards

- پیر بولز (26 گرمی)

رهبر ارکستر برجسته آمریکایی 26 گرمی را به خانه برده است. او یکی از تحسین شدگان در زمینه رهبری موسیقی آوانگارد و آهنگسازان به نامی چون آلبان برگ ، بلا بارتوک و دبوسی است. پیز بولز که از سال 1970 ارکسترهای فیلارمونیک نیویورک و سمفونیک بی بی سی را رهبری کرد؛ در سال 2016 در گذشت.

Grammy Awards

- ولادیمیر هوروویتس (25 گرمی)

آهنگساز و نوازنده شهیر اوکرانی الاصل اهل آمریکا، در سال 1989 و در سن 80 سالگی در گذشت. او برنده 25 جایزه گرمی بوده است.

هوروویتس که شهرت و محبوبیت بسیاری به سبب استایل و تکنیک نوازندگی ویژه و سونوریته (صدادهی) سحرانگیزش به خصوص در نوازندگی آثار موتزارت و آهنگسازان دوره رمانتیک (شوپن، لیست، راخمانینف) میان نوازندگان دارد؛ به عنوان یکی از بزرگ ترین پیانیست ها در تمام دوران معرفی می شود.

Grammy Awards

- استیو واندر (25 گرمی)

25 جایزه گرمی برای خواننده مشور آمریکایی به ثبت رسیده است. استیو واندر که اکنون 67 سال دارد؛ همچنان به روی استیج می رود و در میان انبوه طرفدارانش می خواند.

Grammy Awards

- جان ویلیامز (23 گرمی)

فاکس نیوز می نویسد: "ممکن است جان ویلیامز را ندیده باشید؛ اما نشنیدن آهنگ هایش غیر ممکن است."

این آهنگساز مشهور که به طور ویژه در زمینه موسیقی فیلم کار می نویسد؛ 23 بار گرمی را از آن خود کرده است. سهم استیون اسپیلبرگ (کارگردان مطرح هالیوود) در جوایز ویلیامز انکار نشدنی است. موسیقی فیلم های "جوخه" ، "پارک ژوراسیک" و فهرست شیندلر از این جمله اند.

Grammy Awards

- بیانسه (22 گرمی)

بیانسه 36 ساله پس از "آلیسون کراوس" و در میان خوانندگان بیلبورد این روز های جهان، از حیث تعدد دریافت جایزه گرمی موفق ترین است. بیانسه که تا مراسم گرمی سال گذشته، بیست جایزه را از آن خود کرده بود؛ اما در سال 2017 با برتری در دو بخش آلبوم موسیقی معاصر و بهترین موزیک ویدئو تعداد جوایز خود را به عدد 22 رسانده است.

Grammy Awards

- چیک کوریا (22 گرمی)

جز پیانیست توانای آمریکایی هم 22 بار گرامافون طلایی را دریافت کرده است. کوریا که اکنون 76 ساله است؛ همچنان تورهای بزرگی را برنامه ریزی می کند و کنسرت می دهد.

Grammy Awards

- گروه U2 (22 گرمی)

گروه راک ایرلندی U2 که اولین جایزه گرمی خود را در سال 1988 و آخرین آن را 2014 دریافت کرده؛ 20 بار دیگر نیز طی این بازه زمانی موفق به کسب آن شده است. گروه U2 در مراسم grammy awards 2018 به عنوان یکی از اجراکنندگان به روی سن خواهند رفت.

Grammy Awards

 

 

بیانسه جوایز گرمی فاکس نیوز ولادمیر هوروویتس جان ویلیامز آلیسون کراوس جرج سولتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین