کد خبر: 15472 A

خواننده 21 ساله نروژی پا جای پای ادل می‌گذارد/ بهترین صدای سال 2018

خواننده 21 ساله نروژی پا جای پای ادل می‌گذارد/ بهترین صدای سال 2018

سیگرید سولباک رابی که در دنیای موسیقی با نام کوتاه سیگرید شناخته می‌شود، در نظرسنجی سالانه BBC از فعالان حرفه‌ای موسیقی جهان به عنوان صدای سال 2018 برگزیده شد.

ایران‌آرت: کارشناسانی که پیش از این در نظرسنجی BBC برای انتخاب بهترین صدای سال با آینده‌نگری از چهره‌هایی چون ادل، سم اسمیت و الی گولدینگ حمایت کرده بودند، این بار تصمیم گرفتند رای خود را به صندوق خواننده 21 سال نروژی بیندازند. سیگرید که از 16 سالگی وارد دنیای موسیقی شده، سال گذشته میلادی را با تک‌آهنگ بسیار موفق و محبوب Don’t Kill My Vibe آغاز و پاییز گذشته هم «بیگانگان» را منتشر کرد که ترانه‌ای موفق بود.

هر دو آهنگ سیگرید با وجود تحسین‌هایی که از مخاطبان و کارشناسان دریافت کردند، راهی به فهرست 40 آهنگ برتر سال نیافتند. گرچه او با اجرا در مراسم اهدای جایزه صلح نوبل 2017 نام خود را بیش از گذشته سر زبان‌ها انداخت و در ادامه هم در خواندن ترانه «هر کسی می‌دونه» برای موسیقی متن فیلم ابرقهرمانی «لیگ عدالت» مشارکت داشت. «هر کسی می‌دونه» در واقع ترانه‌ای پنج دقیقه‌ای است از لئونارد کوهن فقید است که سال 1988 خوانده شده بود.

فوق‌ستاره 21 ساله موسیقی پاپ نروژ برگزیده نظرخواهی از 170 چهره فعال در دنیای موسیقی و رسانه است. این گروه خبره هر سال نظر خود را درباره سه چهره تازه که هنوز وارد فهرست 10 ترانه برتر نشده‌اند اعلام می‌کنند و معمولا هم پیش‌بینی آنها با درصدی اختلاف همیشه درست از آب درمی‌آید. به این ترتیب، باید منتظر شنیدن خبرهای خوش از سیگرید باشیم که خودش هم از برگزیده شدن به عنوان صدای سال 2018 شبکه BBC ذوق‌زده به نظر می‌رسد.

رکس اورنج کانتی یا همان الکس اوکانل (آهنگساز اهل همپشایر) پس از سیگرید دومین صدای سال 2018 شد و MC IAMDDB از منچستر (که گاردین او را یکی از 40 صدای تازه دنیا می‌داند)، خالد (ستاره 19 ساله موسیقی پاپ آمریکا که وارد فهرست 20 آهنگ برتر شده است) و گروه بریتانیایی پیل ویو در رده‌های بعدی ایستادند.

با وجود درخشش خیره‌کننده ادل، اسمیت و گولدینگ پس از قرار گرفتن در صدر نظرسنجی صدای سال، در دو سال گذشته برندگان این عنوان افتخارآمیز چندان موفق عمل نکردند. جک گرت و ری بلک چهره‌هایی هستند که در یکی دو سال اخیر آهنگ موفق و پرفروش نداشتند و تا حدودی اعتبار صدای سال BBC را خدشه‌دار کردند.

ادل مهدی فروتن سیگرید سم اسمیت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین