کد خبر: 15337 A

"از خون جوانان وطن" تا "خوشه‌چین" با صدای سالار عقیلی

"از خون جوانان وطن" تا "خوشه‌چین" با صدای سالار عقیلی

در دومین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، کنسرت ارکستر ملی به سرپرستی فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی در تالار وحدت برگزار شد.

ایران‌آرت: فریدون شهبازیان در ابتدای این کنسرت با استقبال پرشور مخاطبان به روی سن آمد و بخشی از موسیقی بی‌کلام این ارکستر را نواخت.

قطعه آشنای "تبریز در مه" با شعر افشین یداللهی و به آهنگسازی بابک زرین، نخستین اجرای سالار عقیلی در این کنسرت بود که با استقبال پرشور حاضران در تالار وحدت همراه شد.

در ادامه این کنسرت سالار عقیلی قطعه‌های آشنایی چون "ساغر" اثر همایون خرم و "شکوه گل" اثر عبدالکریم مهرافشان را نیز اجرا کرد. پس از این اجرا گروه ارکستر ملی "پرلود جام تهی" از جمله آثار فریدون شهبازیان را نواختند.

"گلرخ"،"از تنهایی گریه مکن" و "از خون جوانان وطن لاله دمیده" از جمله دیگر قطعاتی بودند که سالار عقیلی با همراهی ارکستر ملی در این کنسرت اجرا کرد.

پس از استراحت ده دقیقه‌ای گروه و مخاطبان، سالار عقیلی با پیانونوازی همسرش حریر شریعت زاده به اجرای دو قطعه "مرا رها مکن" و "سپید و سیاه" پرداخت.

عقیلی در ادامه این کنسرت از اجرای قطعه "جام مدهوشی" برای نخستین بار در این برنامه خبر داد و گفت: احترام به اساتید قدیمی موسیقی ایران وظیفه ماست به همین خاطر قطعه "جام مدهوشی" اثر زنده‌یاد علی تجویدی و با شعر بیژن ترقی عزیز را که امروز در بین ما نیستند به شما تقدیم می‌کنم.

او افزود: ما برای اجرای این اثر از علی‌اصغر شاه زیدی که زمانی آن را اجرا کرده‌اند اجازه گرفته‌ایم که این قطعه با تنظیم استاد فریدون شهبازیان در این کنسرت تقدیم حضور هموطنان عزیزم می‌شود.

در ادامه این کنسرت قطعه "خوشه‌چین" توسط سالار عقیلی و پس از آن قطعه‌ای موسیقی بی‌کلام توسط گروه ارکستر اجرا شد.

پس از اجرای قطعه "ایران"، سالار عقیلی یادی از افشین یداللهی کرد و گفت: امشب به‌صورت اتفاقی با تولد زنده‌یاد دکتر افشین یداللهی مصادف شده است به همین خاطر قطعه ایران را به روح این شاعر بزرگ تقدیم می‌کنم.

در قسمت پایانی این کنسرت سالار عقیلی به اجرای قطعه "ایران جوان" پرداخت که با استقبال پرشور و تشویق‌های مداوم مخاطبان همراه شد.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا روز 30 دی‌ماه با اجرای موسیقی‌های مختلف در شش سالن شهر تهران ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 

سالار عقیلی فریدون شهبازیان افشین یداللهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین