کد خبر: 15013 A

علاقه‌مندان به موسیقی بشتابند/ از حمید متبسم و اردوان کامکار تا پژوهشگرانی از آلمان و اتریش

علاقه‌مندان به موسیقی بشتابند/ از حمید متبسم و اردوان کامکار تا پژوهشگرانی از آلمان و اتریش

بخش پژوهش سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به مدت چهار روز در موسسه فرهنگی اکو برگزار خواهد شد.

ایران‌آرت: همزمان با آغاز سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، بخش «پژوهش» این رویداد در موسسه فرهنگی اکو برگزار خواهد شد. این دوره از برنامه‌ها با دو کارگاه آموزشی و چهار سخنرانی در قالب محورهای تخصصی و با رویکرد بین المللی برگزار می‌شود.

پژوهشگرانی از کشورهای آلمان، اتریش، لهستان و ایران بر اساس جدول بخش پژوهشی در روزهای تعیین شده به بررسی دیدگاه‌ها و نظریات مختلف درباره موضوع اختصاصی خود می‌پردازند.

پنج‌شنبه – 21 دی‌ماه- ساختار و چشم‌انداز موسیقی جز با حضور «میشاییل کار» از کشور اتریش برگزار می‌شود.

جمعه -22 دی‌ماه- مبحث رقابت‌های رسمی در موسیقی موجودیت، کارکردها، فرصت‌ها و خطرات توسط «کلوس تویس» از کشور آلمان و در بخش دوم زیبایی‌شناسی موسیقی کلاسیک و مقایسه‌ی آن با روند موسیقی ایران با حضور دکتر «محمد سعید شریفیان» انجام می‌شود.

پنج‌شنبه – 28 دی‌ماه-«اردوان کامکار» کارگاه سنتورنوازی معاصر را با محور پاسچر اجرا می‌کند.

در آخرین روز از بخش پژوهشی نیز «حمید متبسم» کارگاه آموزشی پردازش گوش، حس شنوایی و سونوریته را اجرا می‌کند. تعاریف و ساختمان موسیقی الکترو آکوستیک و تاریخچه‌ی آن در ایران نیز توسط  «آیدین صمیمی مفخم» و «مارتینا کاسکا»‌ از کشور لهستان انجام می‌شود.

حضور در تمامی برنامه‌های پژوهشی رایگان خواهد بود و برای تمام شرکت‌کنندگان کارت ورود صادر می‌‌شود. زمان ثبت نام از صبح چهارشنبه 13 دی‌ماه تا 18 دی‌ماه خواهد بود و به شرکت‌کنندگان در این بخش گواهی‌نامه معتبر داده خواهد شد.

علاقه‌مندان حوزه پژوهش برای کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس www.fajrmusicfestival.com/research  و تکمیل کردن فرم شرکت در این بخش و ارسال عکس پرسنلی می‌توانند مراحل ثبت نام خود را کامل کنند.
 

 

اردوان کامکار حمید متبسم سی و سومین جشنواره موسیقی فجر موسسه فرهنگی اکو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین