کد خبر: 14690 A

ساخت آلبوم موسیقی به مناسبت تجدید فراش

ساخت آلبوم موسیقی به مناسبت تجدید فراش

تازه‌ترین آلبوم حمید متبسم با عنوان «تار و پود» با صدای وحید تاج منتشر شد.

ایران‌آرت: «تار و پود» تازه‌ترین آلبوم حمید متبسم، نوازنده برجسته تار و سه‌تار ایرانی است که به تازگی توسط نشر موسیقی آواخورشید منتشر شده است. در این آلبوم که براساس اشعار خسرو و شیرین نظامی گنجوی شکل گرفته است، نوازندگانی چون بهار منیری، سمیرا گلباز، ارسلان علیزاده و بهزاد معصومی در کنار متبسم و تاج به اجرای قطعات پرداختند. آلبوم «تار و پود» پیش‌تر در خارج از ایران با صدای مهدیه محمدخانی ضبط و منتشر شده بود.

حمید متبسم درباره این آلبوم گفت: «این اثری عاشقانه براساس برداشتی آزاد از داستان خسرو و شیرین نظامی است که فکر آهنگسازی‌اش از اواسط سال 93 با من بود و در سال 95 به سرانجام رسید. با این که 80 بیت از اشعار نظامی بافت داستانِ ساخته و پرداخته این اثر را شامل می‌شود، «تار و پود» تفاوت‌های ویژه‌ای با داستان خسرو و شیرین دارد. در افسانه خسرو و شیرین رقابت، حسادت، غرور و تکبر عشق خسرو و شیرین را به راهی می‌برد که پایانش زمینی است، «تار و پود» ولی با به هم رسیدن خسرو و شیرین به پایان می‌رسد و از طرح بخش‌های بعدی داستان نظامی پرهیز می‌کند.»

او ادامه داد: «هر اثری که در دوران کاری‌ام ساخته‌ام یک انگیزه‌ای برایش داشته‌ام. «تار و پود» هم مصادف بود با آشنایی من و همسرم و انتخاب اشعار را با همفکریِ همسرم، سمیرا گلباز انجام دادیم. شکرگزارم که در دورانی زندگی کردم که هوا برای تنفس و غذا برای خوردن بود، شکرگزارم که استادانی مانند فرامرز پایور و هوشنگ ظریف را دیدم و تجربه کردم و شاهد بودم که چگونه می‌شود به موسیقی پرداخت بدون اینکه به فکر پرکردن جیب بود.»

وحید تاج تار و پود حمید متبسم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین