کد خبر: 13999 A

دو شب با بیژن کامکار بدون برادرانش!

دو شب با بیژن کامکار بدون برادرانش!

کشوی میز من و برادرانم پر از نت است ولی متاسفانه هیچ تهیه کننده ای این ریسک را نمی کند که سرمایه اش را در این راه صرف کند

ایران‌آرت: بیژن کامکار از نوازنده‌ها و خواننده‌های مطرح موسیقی سنتی کشورمان در روزهای 22 و 23 آذر ماه در تالار وحدت همراه با گروه «نی بانگ» به آهنگسازى کاوه سپندار به اجرا می پردازد.

به گزارش ایران‌آرت، توضیحات کامکار درباره این کنسرت از این قرار است که از نظر محتوا مثل کنسرت های قبل است و ترکیبی از موسیقی سنتی و موسیقی فولکلور کردی است. اجرای بخش فارسی بر عهده «مجتبی عسگری» و بخش کردی را کامکار اجرا خواهد کرد.

بیژن کامکار در این باره می‌گوید: «از لحاظ ظاهر هم باید بگویم در کنسرت‌های قبل با برادرانم به اجرا می‌پرداختم و در کنسرت پیش رو با یک تعداد جوان نازنین که آینده موسیقی ما را در دست دارند به اجرا می پردازم».

کامکار می‌افزاید: «جوانان ما  هم بالطبع جوانان سراسر دنیا قدر موسیقی کشورشان را نمی دانند و به سمت و سوهای دیگر کشیده می شوند ولی با این حال من آینده موسیقی کشورمان را روشن می‌بینم».

کاوه سپندار، آهنگساز و سرپرست این گروه است که در این اجرا سازهای نی و دیوان را خواهد نواخت. از دیگر هنرمندان این کنسرت نیز می‌توان به عود و دیوان  «کسری سپندار» ، سنتور «سوده اسدپور» ، سنتور «مسعود آرامش» ، کمانچه «همایون پشتدار» ، تار و دیوان  «صائب کاکاوند» ، تمبک و ساز های کوبه ای  «ماهور زمانه پور» ، کمانچه «نرگس دهقانی» ،‌تارباس  «کاوه آهنگرانی» و دف و دهل  «رامین ملکی» اشاره کرد.

جالب است بدانید که در زمینه نوازندگی  تحصیلات  کامکار در زمینه تار است ولی بیش‌تر به عنوان نوازنده دف شناخته می‌شود و این در صورتی است که اولین سازی را که او دست گرفتنه تنبک بوده است و به قول خودش همه اعضای خانواده از این ساز شروع به کار کرده‌اند. اما از لحاظ خوانندگی از 5 سالگی در رادیو سنندج به آوازخوانی پرداخته ولی به صورت جدی و رسمی در سال 1356 «حصار» از حسین علیزاده را خوانده است.

کامکار همچنین از برنامه اش برای آینده می‌گوید: «کشوی میز من و برادرانم پر از نت است ولی متاسفانه هیچ تهیه کننده ای این ریسک را نمی کند که سرمایه اش را در این راه صرف کند، پس تنها حمایتی که می شود از ما خوانندگان داشت برگزاری کنسرت است».

قابل ذکر است که اجراهای هر دوشب این کنسرت در ساعت 21:30 دقیقه است و به همت موسسه فروغ فلق و با مدیریت زهرا همتی به روی صحنه می رود.

 

بیژن کامکار کاوه سپندار گروه موسیقی نی بانگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین