کد خبر: 13418 A

دردسر راجر واترز پس از حمایت از کمپین تحریم اسرائیل

دردسر راجر واترز پس از حمایت از کمپین تحریم اسرائیل

پخش تلویزیونی کنسرت «راجر واترز» در آلمان به بهانه پیوستن او به کمپین تحریم اسرائیل لغو شد.

ایران‌آرت: شبکه‌های تلویزونی آلمان با وارد کردن اتهامات یهودستیزی به «راجر واترز» خواننده نامدار موسیقی راک به دلیل حمایت او از کمپین تحریم اسرائیل، پخش تلویزیونی زنده دو کنسرت این خواننده که قرار است تابستان آینده در برلین و کلن برگزار شود را از برنامه خود خارج کردند.

«واترز» بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۵ عضوی از گروه «پینک فلوید» به عنوان موفق‌ترین و تحسین‌شده‌ترین گره موسیقی راک جهان بود و به عنوان نوازنده‌ی گیتار بیس و خواننده فعالیت می‌کرد. پس از رفتن «سید برت» وی به عنوان ترانه‌سرا و مفهوم‌دهنده اصلی آلبوم‌های «پینک فلوید» نقش عمده‌ای ایفا کرد و همراه با دیگر اعضای این گروه توانست در دهه‌ی ۷۰ میلادی به موفقیت‌هایی با آلبوم‌های مفهومی «نیمه تاریک ماه»، «کاش این‌جا بودی»، «حیوانات» و «دیوار» برسد.

واترز به دلیل اختلاف با سایر اعضای «پینک فلوید»، گروه را در سال ۱۹۸۵ ترک کرد و به یک نبرد حقوقی با سایر اعضا بر سر نام و آهنگ‌های «پینک فلوید» پرداخت. آن‌ها در ۱۹۸۷ خارج از دادگاه به حل و فصل این موضوع پرداختند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، وی از سال ۲۰۱۱ به کمپین «BDS» با هدف تحریم رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی فلسطینیان پیوسته است. این جنبش در سال ۲۰۰۵ میلادی راه‌اندازی شد و هدف آن فشار وارد کردن بر اسرائیل برای تبعیت از قوانین بین‌المللی و پایان دادن به اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین از سال ۱۹۶۷ تاکنون است.

 

پینک فلوید راجر واترز سید برت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین