کد خبر: 13027 A

لاله‌بهار تا گل نیشان در کنسرت شهرام ناظری و کامکارها/ کنسرت در شب سفر به آلمان

لاله‌بهار  تا گل نیشان در کنسرت شهرام ناظری و کامکارها/ کنسرت در شب سفر به آلمان

کنسرت خیریه شهرام ناظری و کامکارها برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه 29 آبان در سالن وزارت کشور برگزار شد.

ایران‌آرت: مریم درویش، در این کنسرت نسل اول کامکارها بدون حضور فرزندان خانواده به صحنه رفتند و سیاوش ناظری با دف و امیرناصر رنجبر با کمانچه آلتو آن‌ها را همراهی کردند.

نخستین قطعه‌ای که در این برنامه اجرا شد "لاله بهار" اثر ماندگار پرویز مشکاتیان بود که بیش از 25 سال پیش با صدای شهرام ناظری و شعری از ملک‌الشعرای بهار منتشر شده بود. پس از اجرای قطعه "گون" شهرام ناظری ضمن تشکر از حس انسان‌دوستی مردم و حضور آن‌ها در این کنسرت گفت: ملت ایران همیشه در مقاطع خاص نشان می‌دهد که می‌تواند پیش از همه حرکت کند و این اتحاد ملی ما را نشان می‌دهد. بی‌نهایت از تمام مردمی که عاشقانه به کمک مردم سلحشور، ستم دیده و اصیل کرد رفتند سپاسگزاری می‌کنم.

ناظری ادامه داد: من فردا برای اجرای کنسرتی که از یک سال پیش توسط دولت آلمان تدارک دیده شده است، راهی سفر هستم و با وجود اینکه انرژی کافی برای برگزاری یک کنسرت دیگر را نداشتم احساس کردم اجرای کنسرت امشب کمترین کاری است که می‌توانیم برای کمک به زلزله‌زدگان انجام دهیم. بنابراین با کامکارها که دوستان قدیمی و هم‌خون من هستند تماس گرفتم و آن‌ها که در تکنیک و اخلاق نمونه هستند پیشنهاد من را برای اجرای کنسرت پذیرفتند. ما وقت زیادی برای تمرین نداشتیم و اگر نقصی در این برنامه هست ما را عفو کنید. آنچه مهم است جمع شدن ما در این شب است.

پس از آن در حالی که تصاویری از زلزله‌زدگان کرمانشاه روی پرده پخش می‌شد و بزرگمهر حسین‌پور بر روی بومی بزرگ مردم زلزله‌زده کرمانشاه را به تصویر می‌کشید، قطعه کردی "گل نیشان" اجرا شد.

قطعه "شیدا شدم" که از نخستین آثار شهرام ناظری در نوع جدید خوانندگی او بود، از دیگر قطعات برنامه بود و پس از آن نوبت به همنوازی کمانچه، عود و سنتور رسید. ناظری هم سه‌تار خود را به دست گرفت و آواز "عاشقی پیداست از زاری دل" را اجرا کرد. تصنیف "دوش چه خورده‌ای دلا" اثر بعدی بود که اجرا شد و پس از آن نوبت به چند قطعه کردی مانند "گل ونوشه" و "وله من یاخی" رسید. آواز کرمانشاهی که ناظری با لحنی سوزناک اجرا کرد یکی از بخش‌های دلنشین این برنامه بود و در پایان قطعه "ای ایران" توسط گروه اجرا شد.

شهرام ناظری و کامکارها که پس از 20 سال در کنار هم قرار گفته بودند قطعات خاطره‌انگیز قدیمی را اجرا کردند که برای طرفداران ایشان بسیار خوشایند بود. اگرچه تمرین لازم برای اجرای این کنسرت وجود نداشت اما جمع اساتید موسیقی با سال‌ها تجربه، توانستند اجرایی هماهنگ و یکدست داشته باشند که به‌جز یکی دو مورد ناهماهنگی دیگری در آن نبود.

این کنسرت به‌منظور همدردی با هم‌وطنان زلزله‌زده غرب کشور برگزار و صد درصد عواید حاصل از آن صرف کمک به آن‌ها می‌شود. در اجرای این برنامه هیچ یک از هنرمندان، عوامل، نهادهای دولتی، وزارت ارشاد، حراست معاونت هنری، نظامی، امنیتی و انتظامی، شرکت برگزارکننده، سالن وزارت کشور و سایت عامل فروش هیچ‌گونه وجهی دریافت نکردند.

 

شهرام ناظری پرویز مشکاتیان زلزله کرمانشاه کامکارها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین