کد خبر: 12067 A

تحولات ادامه دارد/ جشنواره موسیقی جز در عربستان

تحولات ادامه دارد/ جشنواره موسیقی جز در عربستان

پیش بینی شده است شهروندان عربستان سعودی به طور گسترده از برگزاری این جشنواره استقبال کنند و تقاضای بیشماری برای تهیه بلیت آن وجود داشته باشد.

ایران‌آرت: جشنواره موسیقی جز در ادامۀ برنامه‌های دولت عربستان با هدف انجام اصلاحات اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت و افزایش جذابیت‌های گردشگری انجام می‌شود.

پیش از این در ماه ژانویه و برای اولین بار پس از دهه‌ها شهر جدۀ عربستان میزبان کنسرتی از موسیقی‌های عربی بود. همچنین در ماه مارس در ریاض، پایتخت این کشور کنسرتی برای مردان برگزار شد. در ماه اکتبر نیز در اقدامی بی‌سابقه، تلویزیون دولتی عربستان سعودی کنسرتی از ام کلثوم، خواننده مصری پخش کرد.

در برنامه اصلاحات اقتصادی محمد بن سلمان ولیعهد ۳۲ سالۀ عربستان سعودی، گردشگری موضوعی کلیدی و از مهمترین فرصت های کارآفرینی محسوب می‌شود.

فهد الرشید، از مجریان توسعۀ «شهر اقتصادی ملک عبدالله» در نزدیکی جده در سواحل دریای سرخ اعلام کرده است که قصد دارد برای جشنواره موسیقی جز از نوازندگان خارجی دعوت کند.

شهرک محل برگزاری کنسرت با سرمایه‌گذاری دولت عربستان سعودی ساخته شده است و حدود ۷ هزار نفر ساکن آن هستند. این شهر بندری در سال ۲۰۰۵ میلادی تاسیس شد و میزبان کارخانه‌های متعددی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، گردشگران این منطقه بطور قابل توجهی رو به افزایش هستند و از ۱۵ هزار نفر در سال ۲۰۰۵ میلادی و ۱۷۰ هزار نفر در سال گذشته به ۳۰۰ هزار نفر در سال جاری رسیده‌اند.

 

موسیقی جز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین