کد خبر: 10320 A

ملاقات خانواده معترض مشهدی با علیزاده و کلهر/ تقدیر اساتید موسیقی از یک اقدام مدنی

ملاقات خانواده معترض مشهدی با علیزاده و کلهر/ تقدیر اساتید موسیقی از یک اقدام مدنی

خانواده مهرچیان از حدود 40 روز قبل راهپیمایی اعتراض آمیز خود را با شعار "حق داریم آوازهای سرزمین مادری را در شهرمان بشنویم" آغاز کردند.

ایران‌آرت: حسین علیزاده و کیهان کلهر که برای افتتاح خانه تنبور به روستای بانزلان از توابع کرمانشاه رفته‌اند، شب گذشته با خانواده مشهدی که در حمایت از موسیقی مقامی و اعتراض به لغو کنسرت‌ها مدتی‌ست راهپیمایی طولانی خود را به شهرهای مختلف ایران انجام می‌دهند، دیدار و از این حرکت آنها ابراز خشنودی کردند.

کلهر و علیزاده در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با این خانواده، از حرکت جالب آنها در حمایت از اهالی موسیقی و فرهنگ ایران تقدیر کرده و با آنها عکس یادگاری گرفتند.

435814485_41360

احمد مهرچیان ۴۳ روز قبل به همراه همسرش دکتر زهره براتی، پسر ۴ ساله‌‌اش کورش و دختر ۶ ساله‌‌اش باران راهپیمایی خود را با شعار "حق داریم آوازهای سرزمین مادری را در شهرمان بشنویم" از شهر مشهد آغاز کردند و طی این سفر طولانی ضمن حمایت از فرهنگ موسیقی کشورمان، به دیدار اساتید مختلف این رشته در شهرهای مختلف رفته‌اند.

احمد مهرچیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره واکنش‌های مردم به حرکت آنها گفت: خوشبختانه برخوردهای بسیار جالبی را از سوی مردم خونگرم مناطق مختلف کشورمان شاهد هستیم. به هر منطقه که می‌رویم با صحنه‌های بسیار جالبی روبرو می‌شویم.

زهره براتی نیز  گفت: پس از انعکاس خبر راهپیمایی ما در رسانه‌ها، شاهد هستیم که بسیاری از مردم کشورمان از آن حمایت کرده‌اند و این برای ما بسیار جالب است. به هر جا که می‌رویم مردم ما را می‌شناسند و بسیاری نیز نشان می‌دهند که شعار "حق داریم آوازهای سرزمین مادری‌مان را در شهرمان بشنویم" تا چه حد برایشان دغدغه است.

این خانواده مشهدی سفر خود را از بارگاه مقدس امام رضا (ع) آغاز کرده‌اند و در طی این سفر به شهرهای مختلف رفته و با اساتید موسیقی نواحی و سنتی ملاقات کرده‌اند.

 

حسین علیزاده کیهان کلهر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین