کد خبر: 10108 A

کنسرت چندشبه کیهان کلهر با گروه جز هلندی به پایان رسید

سه شب تسخیر تهران با جادوگر کمانچه!

سه شب تسخیر تهران با جادوگر کمانچه!

کیهان کلهر باز هم سه شب به تهران آمد، هر کاری خواست با دل و جان هزاران تهرانی کرد، پایتخت را حسابی به هم ریخت و رفت!

ایران‌آرت: کیهان کلهر باز هم سه شب به تهران آمد، هر کاری خواست با دل و جان هزاران تهرانی کرد، پایتخت را حسابی به هم ریخت و رفت!

به گزارش ایران‌آرت، کنسرت کیهان کلهر و گروه رامبراندت تریو که شامگاه سه‌شنبه 14 شهریورماه نخستین اجرای خود را درسالن وزارت کشور تجربه کرد، ساعاتی پیش و پس از سومین اجرا به پایان رسید. نکته ای که در این سه شب ثابت بود، تصویر ترافیک شدید خیابان‌های منتهی به سالن اجرای برنامه، بود. 
امشب ساعت 21، چراغ‌های سالن خاموش شد و کیهان کلهر نوازنده برجسته سازکمانچه به همراه هنرمندان هلندی روی صحنه حاضرشدند. 
در ادامه کلهر به معرفی اعضای گروه رامبراندت پرداخت که با تشویق بسیاری همراه شد. رامبراندت فرایش (نوازنده پیانو)، تونی اورواتر (نوازنده کنترباس) و وینسنت پلژر (نوازنده سازهای کوبه‌ای)؛ همنوازانی که پیش ازاین 5 و7 شهریورماه جاری در اوترخت و لندن به همراه کیهان کلهر اجرای برنامه داشتند. همچنین درقسمتی دیگر از برنامه، ‌سازی به ابعاد کنترباس وبا نام ویولن روی صحنه ظاهر شد که کلهر در معرفی این ساز ایتالیایی قدمت آن را متعلق به قرن شانزدهم دانست.
بالاخره نوبت اجرا رسید. صدای بم ویولن در کنار ناز و کرشمه‌های کمانچه و نت‌های آرام به حرکت درآمده سازهای کوبه‌ای حس و حال خاصی درمخاطبان ایجاد کرد. حالا نوبت به رقص انگشتان کلهر بر تار و پود کمانچه است و لمس و پاسخ کلاویه‌های پیانو در بزمی هنری.
صدای سوزناک کمانچه همنوا با پیانو می‌شود؛ گویا زبان بی‌کلامش نجوایی در دل دارد و کیهان کلهر هرچه هنرمندانه‌تر و زیباتر آن را روایت می‌کند.
بخش بعدی هنرنمایی شاه‌کمان است‌؛سازی که سال‌ها قبل کیهان کلهر آن را ابداع کرد و امشب درمایه بیات اصفهان می‌نوازد.گروه آرام‌آرام به فضای جز می رسد و رخ نمایی هریک از سازها در بداهه خوانی خود و درآخر قطعه‌ای ریتمیک وکردی پایان بخش این برنامه می‌شود.اما تشویق‌های مخاطبان که رضایت یک شب خوب و خاطره انگیز را برای آنها رقم زده است استاد کمانچه نواز ایران را به یک اجرای ساز و آواز کردی دعوت می کند تا حسن ختام این برنامه باشد.
بی شک در دو سال اخیر و با آشتی دوباره کیهان کلهر با کنسرت های داخلی، یکی از بهترین تصاویری که در ذهن دوستداران موسیقی ثبت شده، اجراهای او با اردال ارزنجان، با گروه «پردگیان راز سکوت» و حالا با رامبراندت خواهد بود.

 

[تصویر از حمیدرضا شیرمحمدی است؛ کیهان کلهر به همراه همسرش زهره سلطان‌آبادی در اجرای امشب]

کیهان کلهر کنسرت کیهان کلهر زهره سلطان آبادی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین