کد خبر: 9904 A

نمایش حجم‌های مدرن در پروژه "سیرکوا"+ عکس

نمایش حجم‌های مدرن در پروژه "سیرکوا"+ عکس

در پروژه، "سیرکوا" تلفیق عناصر رسمی با حجم‌های مدرن حس یک ساختمان "های-تک" را القا می‌کند.

ایران آرت: طراحی آپارتمان  "سیرکوا" تفسیری جدید از معماری مدرن است. واژه "سیرکوا" ریشه در زبان لاتین دارد و به محل اقامت تفریحی محلی اطلاق می‌شده است.

گروه معماری "BKK Architects " با تأثیرپذیری از معماری گذشته و تلفیق آن با معماری مدرن که شامل پلان، سیرکولاسیون و نمای مدرن است سعی داشته تا آپارتمان‌های بوتیک شهری را به عنوان مکانی راحت و ساده معرفی کند. در این پروژه، تلفیق عناصر رسمی با حجم‌های مدرن  حس یک ساختمان "های-تک" را القا می‌کند.

Bootik Apartmennt (11)

در پروژه "سیرکوا" متریال نما ترکیبی از آجر و پارتیشن‌های فلزی است که با رنگ تیره، هارمونی منظمی را ایجاد کرده‌اند. اما طراحی داخلی نسبت به نما دارای تفاوت‌های عمده‌ای است. به کار بردن رنگ سفید به همراه فرم و خطوط مربعی شکل که که از ریتم منظمی برخوردار هستند به یک فضای مسکونی "مینیمال/مدرن" انجامیده است.

Bootik Apartmennt (6)

کانسپت نمای این آپارتمان به نوعی تداعی‌گر برج کپسولی توکیو، اثر "کیشو کوروکاوا" در دهه 70 میلادی است که در مقیاسی کوچک به اجرا رسیده است. "برج کپسول" منظره‌ای منحصربه فرد و جالب توجه از تئوری نظریه متابولیسم به شمار می‌رود؛ ساختمانی که از میکرو آپارتمان‌های کوچکی ساخته شده و مجهز به امکانات مدرن آن دوره بوده است. این ساختمان هنوز هم از همان امکانات سابق بهره می برد. میکرو آپارتمان‌های برج کپسول جایگزینی برای افزایش طول عمر ساختمان نسبت به بنای معمولی است که عمل فرسودگی سریع‌تر در آن‌ها اتفاق می‌افتد.

پروژه سیرکوا گروه معماری "BKK Architects " معماری های تک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین