کد خبر: 5113 A

ترکیب طراحی سنتی و مدرن با آنجلیکا هنری

ترکیب طراحی سنتی و مدرن با آنجلیکا هنری

این طراح بیشتر به علت ترکیب سبک دکوراسیون سنتی و مدرن معروف شده و بیش از پانزده سال در این حوزه فعالیت داشته است.

ایران آرت: طراحی سنتی و سفارشی، رویای هر طراح دکوراسیون است. آنجلیکا هنری، یکی از معروف‌ترین چهره‌های طراحی، این رویا را به واقعیت تبدیل کرده است. این طراح بیشتر به علت ترکیب سبک دکوراسیون سنتی و مدرن معروف شده و بیش از پانزده سال در این حوزه فعالیت داشته است. در اینجا برخی از نکات طراحی را که وی در گفت‌وگو با نشریه heart HGTV مطرح کرده است با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

2

از چه زمانی و چگونه هنر طراحی را آغاز کردید؟

اززمان کودکی هر آنچه با خلاقیت من نزدیک بود را دوست می‌داشتم. از همان زمان بود که طراحی سنتی با استفاده از انواع لوازم، الگوها، مبلمان و حتی لوازم روشنایی بخش، در راس برنامه‌های هنری من قرار گرفت.

 

چطور سبک طراحی سنتی و مدرن را با یکدیگر ترکیب می‌کنید؟

من این کار را با ایجاد تعادل بین رنگ‌ها، بافت و الگوها انجام می‌دهم. خطوط مدرن همواره می‌توانند به زیبایی با مصالح روستیک و محصولاتی همچون چوب، فلز، چرم و مخمل، ظریف‌تر به‌نظر برسند. الگوهای سنتی جنوب غرب اروپا ظریف و درشت و پررنگ را می‌توان با این عناصر مختلف ترکیب کرد تا به یک سبک زیباشناسی دست یافت.

 

کدام عنصر طراحی پایه و اساس طرح‌های شما را می‎سازد و چرا؟

 

من دوست دارم در تمام طرح‌های خود از شیشه استفاده کنم. هم بسیار شفاف و هم ظریف است و سبک هنری خاصی به هر فضا می‌بخشد. مثلا در پانل‌ها، کانترها،  حباب‌های لامپ،  قاب عکس‌ها و بسیاری از عناصر تزئینی از شیشه استفاده کرده‌ام.

 

طراحی شما برگرفته از کدام منابع است؟

من اغلب از منابع مختلفی بهره می‌گیرم. دوست دارم مصالح سنتی که قبلا در جاهای  مختلفی دیده‌ام را با انجام پاره‌ای تغییرات دوباره در پروژه‌های جدید استفاده کنم.

 

مطلوب‌ترین اتاقی که تاکنون طراحی کرده‌اید، کدام است؟

 

چند وقت پیش اتاقی برای یک پسر بچه طراحی کردم که دارای تخت‌خواب‌های دو طبقه بود. در پشت هر تخت، قفسه‌هایی برای نگهداری لوازم ضروری ساخته شد که بسیار لازم است. پانل مغناطیسی پشت نردبان تخت، بهترین زمینه برای ایجاد کارهای هنری است. طراحی تم هنری این اتاق بیشتر شبیه یک قلعه بود و عکس العمل و شادی بیش از حد بچه‌های صاحب‌خانه به هنگام دیدن قلعه ، توصیف کردنی نبود. این خاطره همیشه در یاد من باقی مانده است.

3

 

بیشترین چالش‌های طراحی سنتی به‌نظر شما کدامند؟

گاهی اوقات در بخش دکوراسیون داخلی مدرن و سنتی با چالش‌هایی روبرو می‌شوم که اتخاذ راه حل منطقی و مناسب برای آنها، نیز خودش نوعی چالش است! بسیاری از این چالش‌ها مربوط به فرآیند استفاده از مصالح مناسب است.

4

 

زیبایی شناسی و اسلوب شخصی خود را چگونه تعریف می‌کنید؟

 

ترکیب متمایز و پیچیده از عناصر خام با نگاه معاصر.

 

چه پیشنهاداتی به خوانندگان ما درباره طراحی خانه با صرف کمترین هزینه دارید؟

 من طی این سال‌ها دریافته‌ام که مشتریان سلایق متفاوتی دارند. به نظر من بهتر است روی لوازمی که از نظرشان اهمیت بیشتری دارد، سرمایه‌گذاری بسیار داشته باشند. مثلا برخی استفاده از چوب و برخی دیگر شیشه را در راس عناصر سازماندهی خانه خود قرار می‌دهند. در عین حال برخی ترجیح می‌دهند فضای حمام بسیار شیک و معاصر به نظر برسد.

5

 

آنجلیکا هنری طراحی دکوراسیون دکوراسیون سنتی و مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین