کد خبر: 43325 A

درخشش معماران ایرانی در فستیوال WAF2019/ صدر نشینی علیرضا تغابنی با "سدروس"

درخشش معماران ایرانی در فستیوال WAF2019/ صدر نشینی علیرضا تغابنی با "سدروس"

در بین برندگان فستیوال WAF2019 نام هنرمندان ایرانی نیز دیده می‌شود.

ایران آرت، درخصوص پروژه‌هایی از ایران که در بخش‌های مختلف به مرحله‌ فینال فستیوال جهانی معماری WAF 2019 راه یافته بودند؛ بنابر اعلام سایت این فستیوال جهانی؛ نتایج این دوره مشخص و پروژه‌هایی از ایران، در لیست برگزیدگان و شایستگان تقدیر این رقابت مشاهده می‌شود.

در این رویداد جهانی ساختمان مسکونی "سدروس" تهران، اثر دفتر معماری "دیگر" (علیرضا تغابنی) در گروه پروژه‌های ساخته شده، برنده فستیوال جهانی معماری WAF 2019 شد.

به گزارش هنرآنلاین، همچنین ویلای "ترا" لاریجان، اثر شرکت معماران "زاو" (محمدرضا قدوسی) در گروه پروژه‌های ساخته شده شایسته تقدیر در فستیوال جهانی معماری WAF 2019 شد. ساختمان تجاری "چشم تهران" اثر فرشاد مهدی‌زاده نیز در گروه پروژه‌های آینده؛ شایسته تقدیر در فستیوال جهانی معماری WAF 2019 شناخته شد.

لازم به یادآوری است، سال گذشته در این مسابقات، دو پروژه "مرکز اجتماعی صدرا" و خانه "Guyim Vault" اثر دفتر معماری "دیگر" (علیرضا تغابنی) از برندگان فستیوال جهانی معماری WAF 2018 و دو پروژه مسجد ولیعصر تهران اثر شرکت مهندسان مشاور حرکت سیال (رضا دانشمیر و کاترین اسپریدونف) و مدرسه ابتدایی نورمبین سمنان اثر دفتر معماری تجربه بنیادین معماری (انسیه خمسه، آرش نصیری)؛ شایسته تقدیر فستیوال جهانی معماری WAF 2018 بودند.

نگاهی به پروژه سدروس برنده فستیوال جهانی معماری WAF 2019

ساختمان مسکونی "سدروس" در منطقه سعادت‌آباد در خیابان مروارید واقع شده است. لابی مرتفع همراه با طراحی مدرن و نمای بی‌نظیر و ایجاد حیاط سبز  در طبقات بالای ساختمان از خصوصیات ویژه این پروژه است. امکانات ورزشی، تفریحی و رفاهی بی‌نظیر، لابی مجلل و وسیع، بام سبز و متریال مدرن ترکیبی زیبا را در ساختمان ایجاد کرده است. برج "سدروس" آرامش و آسایش در یک ساختمان مدرن را به تصویر می کشد.

این ساختمان دارای ۱۴ طبقه (۳ طبقه زیرهمکف، همکف و ۱۰ طبقه روی همکف) مشتمل بر ۱۸ واحد مسکونی است. ساختمان مسکونی "سدروس" در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع با عرض ۲۰ متر و طول ۵۰ متر واقع شده است.

این ساختمان تلاش می‌کند مسأله تراس‌ها را به عنوان مرز درون و بیرون به شکلی بارور برای حل مسأله نماهای شهری استفاده کند. نوع طراحی ساختمان "سدروس" چه از لحاظ لایه لایه بودن در پلان و چه در قرارگیری نوع تراس‌هایش و همچنین نوع متریال‌ها سعی کرده تا مسأله نمای جانبی را حل کند.

نوع پوشش نما از آجر است که براساس قرارگیری روی هرکدام از نوارهای حجمی، آرایش متفاوتی ساخته و با خط‌هایی فاصله‌ها و بافت‌های مختلف ایجاد می‌کند که با اندک دقتی قابل تشخیص است.

WAF2019

ساختمان مسکونی "سدروس" برنده گروه پروژه‌های ساخته شده، فستیوال جهانی معماری WAF 2019 

WAF2019

ویلای "ترا" لاریجان شایسته تقدیر در گروه پروژه‌های ساخته شده فستیوال جهانی معماری WAF 2019 

WAF2019

ساختمان تجاری "چشم تهران" شایسته تقدیر در گروه پروژه‌های آینده فستیوال جهانی معماری WAF 2019 

 

 

علیرضا تغابنی فستیوال WAF2019 ساختمان سدروس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین