کد خبر: 37233 A

اولین رستوران زیر آب اروپا افتتاح شد/ عکسها

اولین رستوران زیر آب اروپا افتتاح شد/ عکسها

هیجان‌انگیز‌ترین زمان برای تجربه حضور در این رستوران وقتی است که دریا طوفانی باشد. تماشای منظره فوق‌العاده دریای طوفانی و هوای بارانی از زیر آب و موج‌های بزرگ...

ایران آرت: اولین رستوران زیر آب اروپا در دهکده بالی نروژ ساخته شده که خصوصیات منحصربه فرد خودش را دارد و تا به حال نمونه‎اش در اروپا وجود نداشته است.

اصطلاح‌ جدید "locavore" به معنای کسی است که رژیم غذایی خود را با غذاهای محلی و بومی تنظیم کرده است و چند سالی است که رستوران‌هایی هم با همین سبک و سیاق در حال رونق گرفتن هستند. غذاهای این نوع رستوران‌ها با مواد اولیه‌ای تهیه می‌شود که در همان منطقه تولید می‌شود. مردم کشورهای مختلف هم با پیوستن به گروه‌های طرفدار غذاهای محلی تلاش می‌کنند تا با این طرز فکر، هم سلامتی را در نظر بگیرند و هم باعث رونق گرفتن کسب و کارهای کوچک محلی شوند. حالا در نروژ رستورانی با همین شعارها ساخته شده است اما ویژگی مهم‌تر آن علاوه بر غذاهای محلی، زیرآبی بودنش است. مشتریان می‌توانند همزمان با خوردن غذا از تماشای طبیعت دریا و جانداران دریایی لذت ببرند.

 

به گزارش لست سکند، رستوران‌ها و هتل‌های زیرآبی چند سالی است که از دبی تا مالدیو رونق گرفته‌اند و حالا اولین نمونه‌ی اروپایی هم ساخته شده است. گفته می‌شود این رستوران زیرآبی بزرگترین در نوع خود است و البته سبک معماری متفاوتی هم دارد. نیمی از سازه‌ی این رستوران در زیر آب است و دیوارهای آن ۹۰ سانتی‌متر ضخامت دارند و وزن کل آن به حدود ۲۰۰۰ تن می‌رسد. وزن و ضخامت زیاد دیوارها به مقاومت سازه در مقابل طوفان‌های شدید و تغییرات جوی کمک می‌کند.

رستوران زیرآبی دارای ۳ طبقه است که محل نشستن و سرو غذا در پایین‌ترین طبقه و در کنار یک پنجره ۱۰ متر در ۴ متر، رو به دنیای زیر آب است. وقتی از بیرون به این سازه نگاه کنید شبیه یک پریسکوپ است که از آب بیرون آمده است. یک طرف این سازه به ساحل سنگی تکیه داده است و طرف دیگر آن روی کف کم عمق دریا نشسته است.

0

غذاهای دریایی و محلی

سرآشپز این رستوران خاص، آشپزی دانمارکی به نام "Nicolai Ellitsgaard Pedersen" است که اطمینان داده است غذاهای منوی رستوران شامل غذاهای دریایی مثل انواع ماهی و گیاهان دریایی محلی خواهد بود. او در این رابطه اظهار داشت: "ما خوش شانس هستیم، نه تنها به خاطر این که آب‌های این منطقه پر از آبزیان خوشمزه و انواع صدف است بلکه در سواحل اینجا گستره‌ای از مواد اولیه گیاهی خوراکی را هم می‌توان پیدا کرد."

3

آرامش در زیر دریا

یکی از معمارهای این پروژه می‌گوید که هیجان‌انگیز‌ترین زمان برای تجربه حضور در این رستوران وقتی است که دریا طوفانی باشد. تماشای منظره فوق‌العاده دریای طوفانی و هوای بارانی از زیر آب و موج‌های بزرگی که باعث شکافته شدن سطح آب می‌شوند بسیار جالب است. مشتریان در حین تماشای این منظره دراماتیک در آرامش و امنیت خواهند بود.

2

معماری معمار رستوران رستوران زیر آب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین